امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:11

Afrang Khabar

1400/12/6 15:11

دولت بایدن در حال بررسی انتقال تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به کشور‌های شرقی اروپاست.

تقویت نیرو‌های ناتو در شرق اروپا

به گزارش افرنگ خبر / به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون و رئیس شورای اروپا در بروکسل درباره تحولات جنگ اوکراین، از تصمیم پاریس برای تسریع در روند استقرار نظامیان در رومانی در واکنش به حمله روسیه به اوکراین خبر داد.


یک مقام آمریکایی هم اعلام کرد باتوجه به نزدیکی قدرت آتش گسترده روسیه به متحدان اروپایی آمریکا، دولت بایدن در حال بررسی انتقال تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به کشور‌های شرقی اروپاست. یک منبع دیپلماتیک اروپا اعلام کرد ناتو به «تاد والترز» فرمانده متحد عالی اروپا اجازه فعال سازی موضع دفاعی ناتو را داده است که شامل ظرفیت فعال‌سازی نیروی واکنش ناتوست.

«ینس استولنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز گذشته اعلام کرد: امروز ما موضع دفاعی ناتو را فعال کردیم که به فرماندهان نظامی ما اختیارات بیشتری برای انتقال نیرو و استقرار نیرو درصورت لزوم می‌دهد که البته می‌تواند شامل عناصر نیرو‌های واکنش ناتو هم باشد.

قبلا ناتو نیروهایش در لهستان را افزایش داد و اعلام کرد: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌خواهد کشتی‌ها و هواپیما‌های جنگی بیشتری را در شرق اروپا مستقر کند. این تجهیزات در دریای بالتیک و کشور‌های عضو مانند لیتوانی و بلغارستان مستقر می‌شوند.

کشور حوزه بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی) از جمله اعضایی هستند که از ناتو خواسته‌اند حضور نظامی خود را در شرق اروپا افزایش دهد.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که روسیه بار‌ها از گسترش ناتو در مرزهایش و نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی اش از سوی غرب انتقاد کرده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما