امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:50

Afrang Khabar

1401/2/27 12:50

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: الحاق سوئد به پیمان نظامی ناتو صدمات قابل توجهی به امنیت شمال اروپا و کل قاره اروپا وارد خواهد کرد.

هشدار وزارت خارجه روسیه درباره عضویت سوئد در ناتو

به گزارش افرنگ خبر /وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای، درخواست رسمی دولت سوئد برای ورود و عضویت در ناتو را تصمیمی اشتباه ارزیابی و اعلام کرد: روسیه بار‌ها اعلام کرده بود که انتخاب راه‌های تامین امنیت ملی یک امر داخلی هر کشوری است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سیاست خارجی استکهلم که بر اساس بیش از ۲۰۰ سال بی طرفی سوئد بنا شده، برای دهه‌ها عامل مهمی در حفظ ثبات و اعتماد در منطقه‌ی دریای بالتیک بوده است.

وزارت امور خارجه روسیه به پیامد‌های چنین اقدامی اشاره و تاکید کرد: ورود سوئد به ناتو صدمات قابل توجهی به امنیت شمال اروپا و کل قاره اروپا وارد خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه هشدار داده شده است: فدراسیون روسیه مجبور خواهد شد برای جلوگیری از تهدیدات علیه امنیت ملی خود، اقدامات تلافی جویانه، چه از نظر ماهیت نظامی- فنی و چه از ابعاد دیگر انجام دهد.

دستگاه سیاست خارجی روسیه، الحاق سوئد به پیمان نظامی ناتو را به معنای استقرار سامانه‌های تسلیحات تهاجمی ناتو در خاک سوئد ارزیابی و تاکید کرد: عضویت سوئد در ناتو، نه تنها سطح امنیت این کشور را افزایش نمی‌دهد بلکه قطعاً منجر به از دست دادن حاکمیت در تصمیم گیری‌های سیاست خارجی سوئد خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: چنین انتخابی از طرف سیاستمدارانی که در حال حاضر قدرت را در سوئد در دست دارند، منافع بلندمدت مردم این کشور را برآورده نخواهد کرد.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما