امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:04

Afrang Khabar

1400/12/3 15:4

فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک با واکنش ناتو و اتحادیه اروپا مواجه شد.

واکنش ناتو و اتحادیه اروپا به تصمیم روسیه

به گزارش افرنگ خبر /سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پس از به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از مسکو خواست راه دیپلماسی را انتخاب کند. این سازمان اعلام کرد: ناتو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به اقدام روسیه مبنی بر رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک با اعمال تحریم‌های گزنده پاسخ می‌دهد.

در همین حال، آندری کلیموف، نایب رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت: روسیه لوهانسک و دونتسک را در مرز‌هایی که اکنون در واقع ایجاد شده است به رسمیت می‌شناسد.

این سناتور ارشد روسی افزود: موضوع تصویب معاهدات دوستی و همکاری با این جمهوری‌ها در ۲۲ فوریه از سوی شورای فدراسیون بررسی و تصویب خواهد شد.

سناتور ریابوخین نیز اظهار داشت: بازسازی زیرساخت‌های دونتسک و لوهانسک در حدود یک و نیم تریلیون روبل برای سه سال نیاز دارد و این پول را می‌توان از بودجه دولتی، از راه مشارکت‌های دولتی و خصوصی تخصیص داد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما