امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:50

Afrang Khabar

1401/4/28 16:50

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با داوید ماکالیستر رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اتحادیه اروپا از استاندارد دو گانه این پارلمان انتقاد کرد.

انتقاد رئیس جمهور آذربایجان از پارلمان اتحادیه اروپا

به گزارش افرنگ خبر /الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با داوید ماکالیستر رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اتحادیه اروپا از استاندارد دو گانه این پارلمان انتقاد کرد.

رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر به باکو، با انتقاد از مواضع این پارلمان در قبال جمهوری آذربایجان گفت: " برخی از اقدامات پارلمان اروپا را نمی‌توان درک کرد، در واقع پارلمان اروپا نسبت به جمهوری آذربایجان رویکرد خشنی در مقایسه با رویکردش به ارمنستان دارد و علیه جمهوری آذربایجان قطعنامه‌هایی تصویب کرده است و این قطعنامه‌های پارلمان اروپا غیر قابل درک است".
وی افزود: پس از اتمام جنگ ۴۴ روزه، سیاستمداران، روزنامه نگاران سفرا و برخی از سران پارلمان‌های کشور‌های اروپایی به منطقه سفر داشته و همه آن‌ها شاهد از بین بردن میراث فرهنگی جمهوری آذربایجان بودند، اما نشانه‌ای از تخریب میراث فرهنگی ارمنی‌ها را شاهد نبودند.
" الهام علی اف " , رئیس جمهور آذربایجان در ادامه گفت: " در چنین شرایطی، اتخاذ قطعنامه یکجانبه‌ای که جمهوری آذربایجان را به مسائلی متهم می‌کند که ما هرگز مرتکب آن نشده و آنچه ارمنستان و ارمنی‌ها در سرزمین‌های ما مرتکب شده اند را نادیده گرفته می‌شود، کاملا غیرقابل قبول است و می‌دانم که بسیاری از اعضای هیئت شما به آن قطعنامه رای مثبت دادند. این یک اقدام کاملاً متضادی است. اولاً این دروغ و مستند بر جعل حقایق و تهمت و افترا است. دوم اینکه این اقدام چندان اهمیتی ندارد، زیرا روابط اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان سابقه خوبی دارد و به خصوص در حال حاضر روابط ما با موفقیت در حال توسعه است.
دیروز هم با سفر هیات اتحادیه اروپایی به سرپرستی خانم "اولسولا فون در لیاین" به باکو تفاهم نامه همکاری‌های استراتژیک میان " جمهوری آذربایجان " و " اتحادیه اروپا " امضا شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما