امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:05

Afrang Khabar

1400/12/21 15:5

رئیس جمهور آذربایجان با ارسال پیامی به رئیس جمهور ایران، سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را تبریک گفت.

پیام تبریک رئیس جمهور آذربایجان به رئیس جمهور ایران

به گزارش افرنگ خبر /«الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در پیامی با تبریک سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور اعلام کرد؛ " معتقد هستم که امروز برای توسعه بیشتر همکاری‌های متقابل چشم انداز بزرگی وجود دارد".

در این پیام آمده است: اراده ملت‌های ما که ریشه‌های مذهبی و فرهنگی دارد، پایه اصلی روابط آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری است و سطح بالای روابط دوستانه امروز ما نتیجه فعالیت‌های مشترک کشور‌های ما در سی سال گذشته است و اسناد، توافقات حاصل شده و پروژه‌های مشترک نقش مهمی در توسعه پویای همکاری‌های ما در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و فرهنگی داشته است.

رئیس جمهور آذربایجان با تأکید بر توسعه‌ همکاری‌های دو کشور افزوده است: "من همکاری‌های دو کشور را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم و معتقد هستم که امروز برای توسعه بیشتر همکاری‌های متقابل چشم انداز بزرگی وجود دارد. بدون شک احیای مرز‌های ملی جمهوری آذربایجان و ایران در نتیجه آزادسازی سرزمین‌های تاریخی و ابدی ما، شرایط مساعدی را برای استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف، از جمله مشارکت در اجرای کریدور‌های حمل و نقل و خطوط ارتباطی ایجاد کرده است."

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری‌های ارتباطی دو کشور اعلام کرد: مایلم بر اهمیت یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایجاد خط ارتباطی جدید بین منطقه اقتصادی "زنگه زور شرقی" جمهوری آذربایجان با جمهوری خودمختار نخجوان با گذر از خاک جمهوری اسلامی ایران تاکید کنم. در حال حاضر، کار بازسازی گسترده‌ای در مناطق آزاد شده ما در حال انجام است و ما خوشحال خواهیم شد که در آینده نزدیک شاهد مشارکت شرکت‌های نماینده کشور شما در این فرآیند باشیم.

"الهام علی اف" در نامه خود ابراز اطمینان کرده است که روابط جمهوری آذربایجان و ایران با تلاش‌های مشترک به توسعه و تقویت ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر؛ وزارت خارجه جمهوری آذربایجان هم در پیامی سی امین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پیام تویتری خود به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با کشورمان اعلام کرد؛ ما مشتاقانه منتظر توسعه بیشتر همکاری بین جمهوری آذربایجان و ایران هستیم.

در این پیام آمده است: انتطار داریم روابط جمهوری آذربایجان و ایران بیش از این توسعه یاید.

در ادامه‌ی پیام، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با ابراز امیدواری روز‌های خوب برای دو ملت آورده است: در این راستا بهترین آرزو‌ها را به دولت و ملت ایران داریم و ما مشتاقانه منتظر توسعه بیشتر همکاری بین جمهوری آذربایجان و ایران هستیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما