امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:14

Afrang Khabar

1400/12/8 15:14

فرماندار بردسیر در غرب مرکز استان کرمان می‌گوید که این شهرستان با تحقق رشد ۱۸۷ درصدی در اشتغال طی امسال رتبه اول ایجاد شغل استان را داراست.

رشد اشتغالزایی در بردسیر کرمان محقق شد

به گزارش افرنگ خبر /سید حسن میرصادقی روز شنبه در نوزدهمین کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی این شهرستان اظهارداشت: امسال برنامه و طرح ایجاد شغل برای یکهزار و ۲۵۱ نفر را داشتیم که با تحقق اشتغال ۲ هزار و ۳۴۰ نفر موفق به ثبت رشد ۱۸۷ درصدی شدیم.

وی تاکید کرد که این شهرستان طی سه سال گذشته همچنان در صدر شهرستان های استان در اشتغالزایی بوده است.

فرماندار بردسیر با تشریح جزییات مربوط به سهم دستگاه های اجرایی در ثبت این رشد اشتغالزایی گفت که تحقق اشتغال ذیل فعالیت های اداره های فنی و حرفه ای با رشد ۳۰۰ درصدی، آموزش و پرورش و اداره کار با رشد ۲۸۰ درصدی بوده است.

میرصادقی با بیان اینکه همه ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در شهرستان فراهم آمده بیان کرد: فرش قرمز برای سرمایه گذاری و اشتغال در بردسیر پهن شده است و همه ما باید از این فرصت برای رشد و توسعه همه جانبه شهرستان بهره بگیریم.

وی افزود: برای تک تک طرح های اشتغالزایی شهروندان ارزش قائل هستیم و ضمن پیگیری و نظارت بر ادارات شهرستان و تاکید بر رفع موانع اداری طرح ها، شخصا در ادارات کل نیز پیگیر رفع مشکلات آنها بوده ام.

میرصادقی گفت: وقتی آسیب های اجتماعی را ریشه یابی می کنیم، بیشتر آنها ریشه در معضل بیکاری و فقر دارد که با رفع بیکاری و ایجاد اشتغال این مشکلات نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به طرح سرمایه گذاری شرکت گهر زمین در بردسیر گفت: ورود این مجموعه تلاش مضاعفی می‌طلبد و ورود یک سرمایه گذار بتنهایی کارگشا نخواهد بود؛ قطعا باید همگی همکاری و همراهی کنند و در حوزه مسئولیت و وظایف خود انجام وظیفه داشته باشند.

فرماندار بردسیر همچنین از کمک و همراهی دستگاه قضایی استان و شهرستان بردسیر در ایجاد زمینه لازم برای فعالیت های توسعه ای تشکر کرد و گفت: ما باید با تمام توان زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی لازم از کارگر تا بالاترین رده مدیریتی را در دستور کار قرار دهیم تا در آینده به بهانه نداشتن تخصص و مهارت، فرصت اشتغال در شهرستان نصیب نیروهای غیربومی نشود.

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر نیز در این نشست گفت: هر مسئولی وظیفه ای دارد و باید حواسمان باشد خوبی و بدی ما را به پای نظام می نویسند.

وی افزود: این انقلاب با حزب بازی، سیاسی کاری و اسلحه به پیروزی نرسید بلکه حضور میدانی مردم باعث این پیروزی شد. نقش اصلی را مردم دارند و استکبار از دو بخش اقتصاد و جنگ رسانه ای برای جدایی مردم از نظام استفاده می کند.در زمینه اقتصاد موفقیت دستگاه ها در ایجاد طرح های اقتصادی کمک به رفع مشکلات مردم است.

کرمانی با اشاره به اینکه بخش بلورد سیرجان بخاطر وجود معدن مس تخت گنبد به شهر بدون بیکار شناخته شده است ابراز امیدواری کرد در آینده بردسیر هم یک شهر بدون بیکار باشد.

مدیرعامل شرکت گهر زمین نیز در این جلسه ضمن تاکیدبر ضرورت توسعه سرمایه گذاری و اشتغال و تشریح برنامه ها برای سرمایه گذاری در این شهرستان خواهان حل موانع و تسریع در پیشبرد امور شد.

شهرستان بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما