امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:49

Afrang Khabar

1401/7/7 12:49

داده‌های اقتصادی در ترکیه نشان می‌دهد خط گرسنگی و فقر در این کشور همچنان یک روند افزایشی را طی می‌کند.

افزایش خط گرسنگی و فقر در ترکیه

به گزارش افرنگ خبر /داده‌های اقتصادی در ترکیه نشان می‌دهد خط گرسنگی و فقر در این کشور همچنان یک روند افزایشی را طی می‌کند.

سندیکای کارگری ترکیه (Türk-İş) با انتشار گزارشی آمار مربوط به خط گرسنگی و فقر را برای ماه سپتامبر سالجاری را اعلام کرد.
بنا بر این گزارش خط گرسنگی در ماه سپتامبر به میزان ۷ هزار و ۲۴۵ لیر و خط فقر نیز به رقم ۲۳ هزار و ۶۰۰ لیر رسیده است. گفتنی است خط گرسنگی ترکیه در ماه قبل (آگوست) در حد شش هزار و ۸۹۰ لیر و برای خط فقر نیز مبلغ ۲۲ هزار و ۴۴۲ لیر در نظر گرفته شده بود.
این در حالیست که حداقل حقوق در ترکیه معادل ۶ هزار و ۴۵۰ لیر است.
از طرفی میزان اعتماد موسسات مالی و بانکی بین المللی به اقتصاد ترکیه کاهش یافته و این کشور را، هم ردیف آفریقای جنوبی و آرژانتین می‌بینند.
به گفته سندیکای کارگری ترکیه نرخ تورم سالانه از مرز ۱۳۰ درصد عبور کرده، بحران اقتصادی و افزایش هزینه‌های بالای زندگی، بخش قابل توجهی از جمعیت ۸۵ میلیونی ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است.
همچنین نرخ برابری دلار با لیر از مرز ۱۸ و نیم لیر فراتر رفته است بطوریکه این رقم نیز یک نرخ آزاد نیست و دولت برای آنکه دلار از ۲۰ لیر بالاتر نرود، به سپرده‌های لیری مردم، یک سود مرسوم و رایج می‌دهد و یک سود متمم که اختلاف سرمایه گذاری مبتنی بر ارزش تبدیل لیر به دلار را برای سپرده گذاران تضمین و جبران می‌کند.
شاخص‌های مالی در ترکیه نشان می‌دهد اقتصاد این کشور در انتظار روز‌های دشوارتری است بویژه اینکه قرار است حدود هشت ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، انتخاباتی که داده‌های اقتصادی مهمترین عامل تعیین کننده نتیجه آن خواهد بود.

کلید واژه

Alternate Text

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما