امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:09

Afrang Khabar

1400/11/25 17:9

رییس جمهور ترکیه پس از گذشت حدود ۱۰ سال به امارات متحده عربی سفر کرد.

سفر اردوغان به امارات پس از ۱۰ سال

به گزارش افرنگ خبر /«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه که بنابر دعوت محمدبن زاید آل نهیان به ابوظبی سفر کرده است پیش از این سفر در گفتگو با خبرنگاران گفته بود روابط ترکیه و امارات در سفر ولیعهد امارات به ترکیه در ماه نوامبر سال گذشه میلادی وارد دورۀ جدیدی شده است.

اردوغان گفت: در این سفر نیز قصد داریم به روابط دو کشور سرعت بیشتری بخشیده و سطح روابط را تا حد امکان به سطحی دلخواه برسانیم و هر دو سعی داریم تا با اقداماتی که در این مسیر انجام می‌دهیم به روابطه دوستانه و برادرانۀ خود شکل دهیم.

رییس جمهور ترکیه گفتگو و همکاری میان ترکیه و امارات متحده عربی را به لحاظ صلح و ثبات در تمام منطقه برخورداراز اهمیت ویژه‌ای عنوان کرد و افزود:ما امنیت در کشور‌های دوست و برادر در حوزۀ خلیج را جدای از امنیت و ثبات خود نمی‌دانیم و در این راستا نیز حملات اخیر به ابوظبی را که در ماه‌های اخیر صورت گرفت بشدت محکوم کردیم.

اردوغان ضمن اعلام مخالفت با تروریسم، به هر نوعی که باشد بویژه تروریسم علیه کشور‌های منطقه گفت: در دیدار‌ها و گفتگو‌هایی که امروز و فردا خواهیم داشت در کنار مسایل دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی را نیز با دقت مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان آخرین بار در سال ۲۰۱۳ در جایگاه نخست وزیری ترکیه به امارات سفر کرده بود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما