امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:16

Afrang Khabar

به گزارش افرنگ خبر /

 
 ۱۱۳ هزار سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مساحت 350 میلیون مترمربع از سوی بنیاد مستضعفان به مردم برگردانده شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مراسم بازگرداندن زمین‌های غصب شده خاندان پهلوی در مازندران به مردم پرویز فتاح با بیان اینکه در دوره پهلوی زمین‌ها به زور از مردم گرفته می‌شد اظهار داشت: برگرداندن زمین به مالکین واقعی، سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که این آیین با عنوان  «املاک ملت» حق را به حقدار برگرداندیم و به وصیت امام(ره) عمل کردیم.
وی با بیان اینکه صاحب اصلی انقلاب مردم هستند افزود: در این راستا از سال 92 این زمین‌های غصبی به مالکین که بیشتر آنها فرزندان و نوه‌های آنان می‌باشند درحال واگذاری است. امروز 
113 هزارمین سند در کشور و  14 هزارمین سند از «املاک غصب شده توسط خاندان  پهلوی» استان مازندران به مالکین آنان واگذار شد که  اسناد به صورت رایگان در اختیار مالکان قرار گرفت.
همچنین محمد پیرعلی؛ سرپرست سازمان املاک ‌و اموال بنیاد مستضعفان نیز در این مراسم اظهار کرد: تا امروز بیش از 350 میلیون مترمربع از این املاک در قالب 113 هزار فقره سند به دست مالکانش رسید. این املاک که در 21 استان کشور به مالکانشان بازگردانده شده، ارزشی بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان دارند و کاربری 85 درصد از این املاک مسکونی، 14 درصد کشاورزی و مابقی نیز دارای سایر کاربری‌ها بوده‌اند. ضمن اینکه استان‌های گلستان و مازندران دارای بیشترین سهم از این املاک در میان سایر استان‌های کشور هستند.
همچنین سید محمود حسینی‌پور؛ استاندار مازندران در مراسم واگذاری 113 هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم، با اشاره به خدمات پرویز فتاح گفت: یکی از خدمات ایشان در کسوت وزارت نیرو، احداث سد البرز است که امروز مشکل آب شرب استان مازندران را برطرف کرده است.
او، بازگرداندن اسناد غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم را قابل تقدیر دانست و افزود: واگذاری این اسناد به مردم توسط بنیاد مستضعفان، مشکلات بسیاری را برای مردم حل و فصل می‌کند. استان مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی آن مورد توجه خاندان منحوس پهلوی بود و تمام مناطق برخوردار این استان به نام رژیم طاغوت سند خورده بود که حالا این اسناد به همت بنیاد مستضعفان در حال بازگرداندن به مردم است و ان‌شاءالله به زودی شاهد بازگردانده شدن تمامی این اسناد به مردم باشیم.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما