سید مجتبی شفیعی ضمن حضور در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: در خصوص عوارض پارک حاشیهای تا آخر سال جاری مکلف هستیم ۲۰ هزار فضای باز را در مناطق ۲، ۶ و ۷ بهصورت مدیریت مکانیزه درآوریم که مراحل پایانی خود را میگذراند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تبصره الحاقی به ماده سه شهرداری تهران باید مکلف باشد فضاهای اشغال شده و عدم اشغال را بهصورت برخط مشاهده کنند که اکنون زیرساختهای آن وجود ندارد.
وی بیان کرد: روشی که اکنون اعمال میشود، میتواند فعلاً در سایر مناطق ادامه پیدا کند. در ماده ۱۲ اصلاحی، شهرداری مکلف شده ۱۲۰ هزار فضای باز را تحت مدیریت مکانیزه قرار دهد و اگر سرعت پیدا کند، سال آینده ۶۰ هزار فضای باز را میتوانیم عملیاتی کنیم.؛ اما ممکن است با توجه به توان اجرایی موجود این عدد واقعی نباشد.
سید جعفر تشکری هاشمی پس از استماع اظهارات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: برای سال آینده بین ۲۵ تا ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش هزینه پارک حاشیهای تعریف شده و از همکاران میخواهیم با توجه به حساسیت پارک حاشیهای در ۲۲ منطقه تهران این امکان را به وجود آوردند تا عدالتی در این زمینه رخ دهد.
احمد صادقی نیز گفت: پیشنهاد دارم که شهرداری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیهای بدون عامل انسانی اقدام کند.
ناصر امانی نیز گفت: سقف مجاز برای افزایش عوارض در اینگونه لوایح حداکثر ۲۰ درصد است.
حبیب کاشانی نیز اظهار کرد: سوال اینجاست که چه خدماتی را در ازای این افزایش قیمت اضافه میکنیم؟
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: واقعاً سوال این است که در قبال این افزایش قیمت چه خدماتی به مردم میدهیم؟ اگر خدماتی اضافه میکنیم، اعلام شود. مردم باید احساس کنند مابه ازای این پول چه خدماتی ارائه میشود.
احمد علوی نیز عنوان کرد: قرار بر این بود که پارک حاشیهای یکی از منابع درآمدی شهرداری تهران باشد.
عضو شورای شهر تهران گفت: در پارک حاشیهای فعلی درآمدی برای شهرداری ندیدم.
مهدی اقراریان نیز اذعان کرد: تجربهای در دنیا در حوزه پارک حاشیهای وجود دارد و قرار بر این بوده که تبدیل به یکی از منابع درآمدی پایدار باشد.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران هم گفت: اشغال محل پارک حاشیهای توسط مغازهداران باعث نارضایتی شهروندان شده بهنحوی که مغازهدار به خود اجازه میدهد با مانعی محل پارک حاشیهای را بگیرد.
وی گفت: شش ماه از عمر شورا گذشت، موضوع اینجاست که تدبیر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای حل این مساله چیست؟
اقراریان بیان کرد: پیشنهادم این است که امکان فروش سالانه پارک حاشیهای به مغازههای خیابان که اقدام به اشغال کردند، وجود دارد و عوارضی که از این محل تأمین میشود، میتواند صرف ساخت پارکینگ شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران عنوان کرد: شهرداری به تکلیف خود برای ساخت پارکینگ عمل نکرده است.
وی تصریح کرد: اکنون فصل بودجه است و معتقدم دوستان در حوزه درآمدزایی، میتوانند با خلاقیت محلهایی را برای درآمدزایی خلق کنند.
میثم مظفر نیز گفت: عرض معابر مناسب نیست و پایین است و اگر معابر کم عرض را اختصاص به پارک دهیم، اساساً اشتباه است.
در پایان با ۱۹ موافق، یک نفر مخالف و یک نفر غایب با تصویب برخی اصلاحات، لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیهای رأی آورد.
1400/11/10 0:21
لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیهای با تصویب برخی اصلاحات و با اکثریت آرا در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران رأی آورد.
به گزارش افرنگ خبر / لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیهای در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی شد.
ارسال نظرات