امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:11

Afrang Khabar

1401/4/22 15:11

سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری تهران گفت: پس از پیگیری‌های مستمر و فشرده حقوقی، سند زمین پارک تهران ویلا پس از ۶۰ سال به نام شهرداری تهران انتقال قطعی یافت.

انتقال سند پارک تهران ویلا به نام شهرداری

به گزارش افرنگ خبر /  سعید کرمی سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری تهران با بیان اینکه سند رسمی مالکیت زمین پارک تهران ویلا به نام شهرداری تهران منتقل شد گفت: پس از پیگیری‌های مستمر و فشرده حقوقی، سند زمین پارک تهران ویلا پس از ۶۰ سال به نام شهرداری تهران انتقال قطعی یافت.

سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری تهران ادامه داد: به دلیل عدم تکمیل فرایند انتقال رسمی سند به نام شهرداری در سالیان گذشته، این زمین مورد طمع افراد سودجو و زمین خوار قرار گرفته بود و زمین خواران حتی، فرآیندهای گسترده قضائی را برای تثبیت مالکیت جعلی و ادعایی خود و تعرض به مالکیت شهرداری، پیش برده و موفق شده بودند آرایی را از محاکم قضائی به نفع خود اخذ کنند.

وی بیان کرد: با ورود به موقع و جدی مجموعه حقوقی شهرداری تهران و طرح شکایت کیفری علیه جاعلین و زمین خواران و مواجه شدن آنان با برخورد سنگین قضائی، نهایتاً جعلی بودن سند آنها و حقانیت شهرداری در مالکیت زمین ثابت و با کمک و همراهی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۷ تهران سند رسمی مالکیت زمین به نام شهرداری منتقل و مالکیت شهرداری نسبت به زمین پارک تهران ویلا تثبیت قطعی شد.

کرمی گفت: مساحت زمین حدود ۵۰۰۰ مترمربع و در نقطه بسیار ارزشمند شهر تهران واقع شده است و با این اقدام به موقع میلیاردرها تومان اموال شهرداری که محل تعرض قرار گرفته بود، از دسترس زمین خواران خارج و به بیت‌المال اعاده شد.

سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری در پایان از تلاش‌های مدیران و کارشناسان حقوقی شهرداری، شهردار منطقه ۲ و همکاران سازمان املاک و مستغلات و نیز مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۷ تهران به ویژه بازپرس شعبه اول آن دادسرا در پیگیری موضوع و احیای حقوق عامه قدردانی کرد.

 
 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما