امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:15

Afrang Khabar

1400/10/15 17:15

شهردار ساوه گفت: شهرداری ساوه با توجه به بالا بودن هزینه‌های برق مصرفی خود بنا دارد با مشارکت بخش خصوصی احداث نیروگاه زباله سوز تولید برق را در دستور کار قرار دهد.

ساخت نیروگاه زباله سوز تولید برق در ساوه

به گزارش افرنگ خبر / امیررضا یوسفیان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های برق مصرفی در شهرداری بنا داریم با مشارکت بخش خصوصی برای احداث نیروگاه زباله سوز و خورشیدی برای تأمین مصرف داخلی برق شهرداری اقدام کنیم.

وی ادامه داد: گام نخست اجرای این طرح مطالعات سایت پسماند است و سپس باید با توجه به پیش نیازها و مسائل زیست محیطی و مدیریت پسماند شهر با افق چند ساله برنامه‌ریزی و اقدام شود.

شهردار ساوه افزود: راه اندازی نیروگاه تولید برق می‌تواند برق مراکز و کارگاه‌های پرمصرف شهرداری مانند دستگاه سنگ شکن و روشنایی شهر را تأمین کند.

یوسفیان افزود: پیش تصفیه فاضلاب شهر در دو نقطه شهر یکی از نیازهای مهم ساوه است با پیش تصفیه این پساب امکان استفاده آن در فضای سبز شهری وجود دارد.

شهردار ساوه با اشاره به اینکه جمع آوری و دفع زباله در ساوه مکانیزه نیست؛ تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم تا با استفاده و مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی حوزه مدیریت پسماند شهر را مکانیزه کنیم و مشکلاتی ازجمله ساماندهی زباله گردها یکبار برای همیشه در شهر مرتفع شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما