امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 02:53

Afrang Khabar

1403/7/25 14:53

رویترز نوشت: «متا» به اتهام تشدید مشکلات سلامت روان در نوجوانان به‌دلیل سازوکار‌های اعتیادآورِ فیس‌بوک و اینستاگرام، با شکایت ایالت‌های آمریکا مواجه است.

«متا» با شکایت ایالت‌های آمریکا مواجه است

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از رویترز، این حکم را یک قاضی فدرال در ایالت کالیفرنیا صادر کرد.

 
قاضی «یوان گونزالس راجرز» از دادگاه ناحیه‌ایِ آمریکا مستقر در اوکلند، درخواست متا برای رد ادعا‌های مطرح‌شده توسط ایالت‌ها در دو شکایت جداگانه که سال گذشته ثبت شده بود را رد کرد. یکی از این شکایت‌ها شامل بیش از ۳۰ ایالت از جمله کالیفرنیا، نیویورک و فلوریدا است.
 
«راجرز» برخی محدودیت‌ها را بر ادعا‌های ایالت‌ها وضع و با متا موافقت کرد که قانونی فدرال به نام «بخش ۲۳۰» که سکو‌های برخط را تنظیم می‌کند، تا حدی از شرکت محافظت می‌کند. با این حال، او متوجه شد که ایالت‌ها جزئیات کافی در مورد اظهارات گمراه‌کننده شرکت ارائه کرده‌اند تا پرونده خود را پیش ببرند.
 
قاضی همچنین درخواست‌های متا، تیک‌تاک، یوتیوب و اسنپ‌چت را برای رد دعاوی مربوط به آسیب‌های شخصی که توسط شاکیان خصوصی مطرح شده بود، رد کرد. سایر شرکت‌ها متهم به دعاوی ایالت‌ها نیستند.
 
این حکم، راه را برای ایالت‌ها و سایر شاکیان هموار می‌کند تا شواهد بیشتری جمع‌آوری کنند و احتمالاً به دادگاه بروند. این حکم نهایی در مورد ماهیت پرونده‌های آنها نیست.
 
«راب بونتا» دادستان کل کالیفرنیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: که متا باید به خاطر آسیب‌های واقعی که به کودکان و نوجوانان آمریکایی وارد کرده، پاسخگو باشد.
 
وکلای شاکیان در یک بیانیه مشترک این حکم را «یک پیروزی مهم برای کاربران کود ک و نوجوان آمریکایی که تحت تأثیر منفی سکو‌های اجتماعی اعتیادآور و مضر قرار گرفته‌اند» توصیف کردند.
 
یک سخنگوی متا اعلام کرده که این شرکت به طور کلی با این حکم مخالف است و اظهار داشته که ابزار‌های متعددی را برای حمایت از والدین و نوجوانان توسعه داده است؛ از جمله حساب‌های نوجوان در اینستاگرام با ابزار‌های حفاظتی جدید.
 
یک سخنگوی گوگل هم این ادعا‌ها را نادرست خواند و گفت: فراهم‌کردن تجربه‌ای ایمن‌تر و سالم‌تر برای کودکان و نوجوانان همیشه جزء اصول کار ما بوده است.
 
سایر شرکت‌های مالک رسانه‌های اجتماعی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.
 
ایالت‌های آمریکا به‌دنبال احکام دادگاه علیه شیوه‌های تجاری غیرقانونی متا و خواستار جبران خسارات مالی هستند.
 
صد‌ها شکایت علیه شرکت‌های مالک رسانه‌های اجتماعی به دلیل طراحی الگوریتم‌های اعتیادآور که منجر به اضطراب، افسردگی و مشکلات دیگر در نوجوانان می‌شود، ثبت شده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما