امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:50

Afrang Khabar

1402/6/4 12:50

بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، غول‌های بزرگ فناوری جهان از امروز باید محتوای غیرقانونی خود را محدود کنند.

فعالیت غول‌های اینترنتی از امروز در اروپا محدود می‌شود

به گزارش افرنگ خبر /قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) شرکت‌های فناوری را موظف می‌کند تا از این پس محتوای بهتری برای محافظت از کاربران اروپایی در برابر اطلاعات نادرست و مطالب حاوی موضوعات نفرت‌پراکنی داشته باشند.

 
این قانون همچنین از شرکت‌ها می‌خواهد در خصوص خدمات، الگوریتم‌ها و نحوه هدف‌یابی تبلیغات شفاف‌تر باشند.
 
مرحله اول این مقررات از امروز (جمعه ۲۵ آگوست) اجرایی شده و عملکرد ۱۹ پلتفرم دیجیتال بسیار بزرگ از جمله شبکه‌های اجتماعی، و‌ب‌سایت‌ها و خرده‌فروشان آنلاین با حداقل ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
 
علی بابا، آمازون، اپ‌استور، فیسبوک، اینستاگرام، گوگل‌مپ، گوگل‌پلی، لینکدین، پینترست، تیک تاک، اسنپ چت، یوتیوب، ویکی‌پدیا و توییتر با نام جدید X از جمله غول‌های فناوری مشمول این قانون هستند.
 
بسیاری از صاحبنظران در داخل و خارج از اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده اند که DSA چراغ راه سایر کشور‌ها باشد تا اقدامات مشابهی انجام دهند و نظارت بیشتری بر شرکت‌های بزرگ فناوری در سراسر جهان اعمال کنند.
 
«تیری برتون» کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در این باره گفت: این پلتفرم‌های سیستمی، نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما بازی می‌کنند و اکنون زمان آن است که اروپا، قوانین خود را برای فعالیت آن‌ها تعیین کند.
 
وی افزود: قانون دیجیتال جدید اروپا (DSA) بنا دارد از آزادی بیان در برابر تصمیمات خودسرانه و همچنین از شهروندان در برابر محتوای غیرقانونی محافظت کند.
 
برتون تاکیدکرد: این قوانین بسیار سختگیرانه خواهد بود تا بررسی شود که آیا فعالیت پلتفرم‌ها با DSA مطابقت دارد یا نه.
 
بر اساس این قوانین، پلتفرم‌ها باید ابزاری را برای کاربران فراهم کنند تا محتوای غیرقانونی را گزارش دهند.
 
همچنین شرکت‌ها تحت بازرسی سالانه قرار خواهند گرفت و آن‌هایی که قانون را نقض کنند ممکن است با جریمه‌هایی تا ۶ درصد از گردش مالی سالانه در سراسر جهان روبرو شوند.
 
به نوشته فرانس ۲۴ از امروز ۱۹ پلتفرم باید ارزیابی ریسک خود را ارائه دهند و دو ماه بعد گزارش شفافیت را منتشر کنند.
 
DSA یا همان قانون دیجیتال جدید اتحادیه اروپا از فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲) برای همه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال در این منطقه اعمال خواهد شد.

کلید واژه

Alternate Text

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما