امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:51

Afrang Khabar

1402/2/28 12:51

این جریمه به دلیل بی‌توجهی «متا» به اخطار دادگاه عالی اتحادیه اروپا درباره انتقال داده‌های کاربران این اتحادیه به سرور‌های آمریکا است.

اتحادیه اروپا متا را جریمه می‌کند

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه این جریمه بالاتر از رکورد قبلی یعنی جریمه ۷۴۶ میلیون یورو وضع‌شده برای آمازون است.

متا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. از سوی دیگر کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) و کمیسیون اروپا هم به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا به رهبری «هلن دیکسون» کمیسر حفاظت از داده‌های ایرلند، به دلیل نگرانی درباره دسترسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به اطلاعات کاربران اروپایی، جلوی یک ابزار قانونی را که فیسبوک با کمک آن داده‌های کاربران اروپایی را منتقل می‌کرد، گرفتند.

آنها در ماه آوریل اعلام کردند که کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند یک ماه فرصت دارد تا دستوری برای مسدودکردن جریان داده‌های فرا آتلانتیک فیسبوک صادر کند؛ این ممنوعیت ممکن است تا اواسط ماه مِی‌ اعمال شود.

بالاترین دادگاه اروپا در سال ۲۰۲۰ حکم داد که توافق‌نامه انتقال داده اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل نگرانی‌های نظارتی نامعتبر بود.

متا سال گذشته هشدار داد که دستور ممنوعیت مکانیزمی که برای انتقال داده‌ها از اروپا به آمریکا استفاده می‌کند، می‌تواند آن را مجبور به تعلیق خدمات فیسبوک در اروپا کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما