امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:11

Afrang Khabar

1402/9/12 19:11

رئیس مجلس گفت: صدور مجوز واردات خودرو از سوی مجلس موجب کاهش ۲۵ درصدی قیمت خودرو شد.

واردات خودرو قیمت‌ها را ۲۵ درصد کاهش داد

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اظهار داشت: در ابتدا شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت می‌گویم و از آن حضرت برای انجام وظیفه بهتر در حل مشکلات مردم استمداد می‌طلبم.

 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین وظیفه خود می‌دانم روز مجلس را به صاحبان این روز یعنی مردم شریف ایران تبریک بگویم، ادامه داد: واقعیت این است که مجلس خانه ملت و روز مجلس روز مردم است. ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم وظیفه داریم در این روز درباره عملکرد خود متناسب با شرح وظیفه‌ای که به ما داده شده است پاسخگو باشیم. بر این اساس مدعی هستم با وجود همه نقاط ضعف امروز می‌توانم از عملکرد مجلس یازدهم متناسب با شرح وظایف مجلس دفاع کنم.
 
وی افزود: گرچه نتیجه این اقدامات به دلیل ماهیت وظیفه تقنینی مجلس در عین اهمیت بالا، عمدتا برای مردم ملموس نیست. مجلس یازدهم چنان کارشناسی شده و هوشمندانه مسائل مردم را در دستورکار قانون‌گذاری خود قرار داد که این افتخار را پیدا کرد رهبرمعظم انقلاب در سال آخر فعالیت مجلس مهر تاییدی متفاوت بر برآیند کلی کارنامه‌اش بزنند که این لطف ایشان وظیفه ما نمایندگان را برای انجام وظیفه، بهتر سنگین‌تر کرد.
 
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ما تلاش کردیم مجلس یازدهم را از مجلسی منفعل به مجلسی فعال تبدیل کنیم تا به جای اینکه منفعلانه منتظر باشیم تا دستورکارهایش را اتفاقات، و رویکردهایش را دیگران تعیین کنند، فعالانه با مشکلات مردم مواجه شویم و دستور کار مجلس را دغدغه‌های مردم تعیین کند و رویکرد‌ها برای حل را از خرد جمعی با کمک کارشناسان دلسوز مشخص کند و به همین دلیل نیز رهبرانقلاب با بررسی‌هایی که انجام داده بودند یکی از ویژگی‌های این مجلس را شناخت مشکلات مردم اعلام کردند و تصریح فرمودند که در قوانین مجلس یازدهم ملاحظه و لاپوشانی نیست و صریح و شفاف است.
 
قانون مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای ابزار چانه‌زنی طرف ایرانی را تقویت کرد
 
قالیباف تصریح کرد: مجلس فعال و انقلابی مجلسی است که در مسئله مذاکرات هسته‌ای بعنوان مهمترین موضوع سیاست خارجی کشور، بجای انتظار پیش آمدها، فعالانه وارد شد و هنگامی که دید دشمن با چماق مصوبات کنگره زیربار بسیاری از تعهدات خود نمی‌رود، قانونی وضع کرد که به تعبیر رهبرانقلاب کشور را از سرگردانی نجات داد و باعث شد رویه انجام تعهدات یک طرفه از سوی ایران پایان یابد و دست تیم مذاکره کننده پر شود بگونه‌ای که عمده آنچه در مذاکرات وین بعنوان داده طرف ایرانی ابزار چانه‌زنی قرار گرفت، نتایج اجرایی شدن این قانون است. 
 
مجلس یازدهم در تصویب قوانین ذره‌ای تحت تاثیر صاحبان منافع و مافیا‌های قدرت و ثروت قرار نگرفت
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه مجلس فعال و انقلابی مجلسی است که بجای اینکه وقت خود را صرف طرح‌های متفرقه و پراکنده کند، با کمک کارشناسان دلسوز، تحول در قوانین اقتصادی کشور را با تعیین نقشه راهی دقیق، دستور کار خود برای اصلاح میان مدت و بلندمدت اقتصاد کشور قرار داد، افزود: در تصویب این قوانین ذره‌ای تحت تاثیر صاحبان منافع و مافیا‌های قدرت و ثروت قرار نگرفت و قوانینی را که باید سال‌ها قبل تصویب می‌شد تا اقتصاد کشور امروز نتایج آن را لمس کنند، با آرایی قاطع تصویب کرد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما