امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:50

Afrang Khabar

1402/3/30 16:50

با اعزام همه کاروان‌های حج تمتع از فرودگاه‌های امام خمینی (ره) تهران، همدان و گرگان تا دو روز دیگر، عملیات رفت زائران ایرانی خانه خدا روز پنجشنبه هفته جاری (یکم تیر) به پایان می‌رسد.

پنجشنبه یکم تیر؛ پایان عملیات اعزام زائران ایرانی به حج تمتع

به گزارش افرنگ خبر /فرودگاه‌های همدان، گرگان و امام خمینی (ره) تهران، فرودگاه‌هایی هستند که در آخرین روز‌های عملیات حج، زائران خود را اعزام می‌کنند.

 نخستین کاروان حجاج بیت الله الحرام از استان همدان، دیروز دوشنبه ۲۹ خرداد پرواز کرد و تعداد کل پرواز‌های فرودگاه همدان که به مقصد جده انجام می‌شود، ۱۶ پرواز است که تا روز پنجشنبه به پایان می‌رسد.

اعزام زائران بیت الله الحرام از استان گلستان نیز از روز جمعه گذشته در گرگان آغاز شده است و دو هزار و ۹۴۳ گلستانی تا روز پنجشنبه هفته جاری در قالب ۲۰ کاروان به عربستان اعزام می‌شوند.

عملیات انتقال حجاج از سیستان بلوچستان نیز در سه روز هفته جاری از ۲۶ تا ۲۸ خرداد از فرودگاه زاهدان انجام شد و یک هزار و ۵۹۱ زائر این استان در قالب ۱۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام شدند.

فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران نیز که از ابتدای خرداد کار اعزام حجاج چندین استان را به عربستان انجام می‌دهد، روز پنجشنبه شاهد آخرین پرواز‌های رفت خود خواهد بود.

امسال در مجموع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی حج تمتع از ۲۱ فرودگاه کشور با هواپیما‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به شهر‌های مدینه منوره و جده اعزام شده اند.

بنا به اعلام مسئولان مربوط، پرواز‌های بازگشت حجاج ایرانی پس از وقفه‌ای دو هفته‌ای که در آن مناسک حج تمتع انجام می‌شود، از سیزدهم تیر آغاز شده و سوم مرداد به پایان خواهد رسید.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما