امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:03

Afrang Khabar

1402/3/30 15:3

مصرف برق امسال حدود پنج و نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد که عدد قابل توجهی است.

مصرف برق به ۶۶ هزار مگاوات رسید

به گزارش افرنگ خبر /شبکه خبر، با آقای درفشیان- مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی کشور، در ارتباط زنده با مرکز راهبری برق - تهران گفتگو کرد مشروح گفتگو را در ذیل بخوانید.

سوال: مصرف برق به ۶۶ هزار مگاوات رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج و نیم درصد رشد داشت. امروز مصرف نسبت به روز گذشته چه میزان بوده آیا همچنان میزان مصرف برق ادارات پایش می‌شود؟

درفشیان: امروز هم باتوجه به اینکه دمای متوسط کشور تقریبا مشابه روز گذشته است نیاز مصرف را پیش بینی می‌کنیم در ساعات اوج به همان ۶۶ هزار مگاوات برسد که اشاره کردید حدود پنج و نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد که عدد قابل توجهی است و به همین دلیل باتوجه به این که رشد مصرف بیش از نرمال در این ایام داریم تجربه می‌کنیم یکی از ابزار اصلی مان پایش مصرف ادارات است که این طرح قرار است که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه به طور جدی در سطح کشور انجام بشود و ادارات و دستگاه‌هایی که آن الگوی مصرفی که مطرح شده به این شکل که باید در ساعات اداری ۳۰ درصد مصرف برق شان را به نسبت تابستان ۱۴۰۰ و بعد از پایان ساعات اداری با خاموش کردن وسایل سرمایشی تا ۶۰ درصد کاهش بدهند اگر این الگو را رعایت نکنند حتما پایش می‌شود و اخطار‌های قبلی به آن‌ها اعلام می‌شود و در صورتی که رعایت نکنند برق این ادارات و دستگاه‌های خاطی از این الگوی مصرف قطع خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما