امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:31

Afrang Khabar

1401/11/4 0:31

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شبکه فروش سالمی برای عرضه بلیت وجود ندارد و چارتر کننده ها‏ بلیت هواپیما را گران‌تر می‌فروشند.

شبکه فروش سالمی برای عرضه بلیت وجود ندارد

به گزارش افرنگ خبر /مقصود اسعدی سامانی درجمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های هواپیمایی سال گذشته با ۱۷۰ هزار و ۱۲۵ پرواز داخلی و ۲۷۷ هزار و ۷۱۰ ساعت پرواز، ۲۱ میلیون و ۱۶ هزار و ۶۸۴ صندلی عرضه کردند که در مجموع ۲۵میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر حمل شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: در پرواز‌های خارجی با ۲۵هزار و ۳۵پرواز، ۳میلیون و ۲۵۷هزار و ۹۸۳مسافر جابه جا شده است.
به گفته وی، ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۳۷ صندلی معادل ۶۹ درصد صندلی عرضه شده است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: سال گذشته در ازای کاهش قیمت بلیت، تصمیم گرفته شد تا تسهیلات بانکی، ارز نیمایی و ریالی شدن عوارض فرودگاهی صورت گیرد، ولی تاکنون تحقق نیافته است.
اسعدی سامانی افزود: تعرفه گمرکی قطعات هواپیما براساس ارز ۴۲۰۰تومانی بود که تبدیل به نرخ ۲۴۵۰۰شد و افزایش ۳۰درصدی در شورای عالی هواپیمایی مطرح و تایید شد، اما ابلاغ نشد.
به گفته وی هرساعت صندلی ۴۰ دلار تمام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی افزایش ۳۷ درصدپیشنهاد داده بودند که باافزایش ۳۰درصدی موافقت شد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: افرادی معترض هستند که می‌خواهند از صنعت هوایی ارزان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸میلیون مسافر هوایی داریم گفت: زیان شرکت دولتی ایران ایر در سال ۱۳۹۹ سه هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است و نبود تعادل در قیمت باعث می‌شود تعداد ناوگان فعال کشور کاهش یابد و بالای ۹۰درصد شرکت‌های دولتی زیان ده هستند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد شبکه فروش سالمی وجود ندارد وچارتر کننده‌ها قیمت بلیت هواپیما را گران‌تر می‌فروشند و سود به جیب عوامل واسطه‌ای می‌رود.
وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی حاضر هستند با نرخ تمام شده، سوخت در اختیارشان قرار گیرد، اما تاثیر آن برروی نزخ بلیت گذاشته می‌شود.
اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که دادستانی اعلام کرده که قیمت‌ها باید به روال قبل بازگردد، اما تاکنون چنین نشده‏ است گفت: ما تابع قانون هستیم اگر اشکالی در قانون هست اصلاح شود اگر نرخ گذشته
اعمال شود امکان ادامه فعالیت نداریم و باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: چارتر بلیت در همه جای دنیا وجود دارد، اما رویکردی متفاوت در کشور حاکم است و مشکل نقدینگی باعث ارجاع فروش از شرکت‌های هواپیمایی به چارتر کننده می‌شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما