امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:11

Afrang Khabar

1401/10/15 17:11

درمان خانگی آنفولانزا باعث کاهش علائم و بهبود هرچه سریع‌تر بیماری می‌شود؛ در نتیجه شما می‌توانید اقدامات درمانی را به تنهایی در خانه و بدون نیاز به کمک کسی انجام دهید.

درمان های خانگی آنفولانزا

به گزارش افرنگ خبر / آنفولانزا یک بیماری حاد ویروسی است که علائمی شبیه سرماخوردگی دارد. تفاوت بین این دو بیماری در طول دوره‌ بیماری و شدت بروز علائم است. بیماری آنفولانزا دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و موجب بروز اختلالات تنفسی در ریه، بینی و گلو می‌شود. علائم دیگر آنفولانزا شامل تب، لرز، سردرد، بدن درد، گلودرد، خستگی و ضعف، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی است.

 
آنفولانزا در شروع بیماری سبک و خفیفی است که می‌توان در خانه و با انجام اقداماتی آن را درمان کرد. در صورتی‌ که می‌خواهید با راه‌های درمان آنفولانزا با کمک طب سنتی در خانه آشنا شوید، خواندن مطلب زیر را از دست ندهید.

درمان خانگی آنفولانزا باعث کاهش علائم و بهبود هرچه سریع‌تر بیماری می‌شود؛ در نتیجه شما می‌توانید اقدامات درمانی را  به تنهایی در خانه و بدون نیاز به کمک کسی انجام دهید. 

 


استفاده از آب و نوشیدنی‌های دیگر

فرد مبتلا به آنفولانزا به دلیل بیماری، بخشی از آب بدن را از دست می‌دهد و دچار کم آبی می‌شود. زیرا تب و اسهال و به طور کلی مبارزه با بیماری موجب کم شدن آب بدن می‌شود. نوشیدن مایعات باعث تامین مجدد آب از دست رفته‌ بدن می‌شود. مصرف مقادیر بالای نوشیدنی‌های زیر می‌تواند آب از دست رفته‌ بدن را تامین کند.

آب

آب نارگیل

آب میوه‌ تازه

آبگوشت

نوشیدن مایعات و هیدراته کردن بدن با رنگ ادرار نیز قابل تشخیص است. تامین آب از دست رفته‌ بدن سبب کمرنگ شدن رنگ ادرار و شفاف شدن آن می‌شود؛ در حالی‌ که در مواقع کم آبی بدن رنگ ادرار زرد پررنگ است. همچنین آب به مرطوب نگه داشتن مخاط بینی و دهان کمک می‌کند.

مایعات گرم مثل آبگوشت یا آب استخوان هم می‌تواند موج رفع سریع‌تر احتقان بینی و سینوس‌ها شود. علاوه بر این به دلیل وجود مقادیر بالای پروتئین و مواد معدنی مانند سدیم و پتاسیم در این خوراکی‌ها بدن در مقابل عامل بیماری‌زا تقویت شده سلول‌های ایمنی بدن بازسازی می‌شود.

غرغره‌ آب نمک

غرغره کردن آب نمک از اقدامات خانگی برای درمان آنفولانزا ست. این کار باعث می‌شود گلودرد تسکین بیاید و مخاط بینی و دهان شستشو و ضدعفونی شود.

برای تهیه‌ آب نمک باید از آب جوشیده‌ سرد شده یا ولرم استفاده کنید و در هر بار غرغره کردن ۱۰ الی ۲۰ ثانیه آن را داخل دهان بچرخانید. روزانه سه یا چهار بار باید این کار را انجام دهید.

در تهیه‌  آب نمک دقت کنید که خیلی غلیظ نباشد و موجب آسیب به مخاط نشود. همچنین در استفاده‌ کودکان از آب نمک باید دقت کنید که آن را قورت ندهند.

غرغره‌ گلاب و سرکه‌ سیب

غرغره کردن گلاب باعث از بین رفتن التهاب می‌شود و راه‌های تنفس را باز می‌کند. همچنین سرکه سیب باعث ضدعفونی کردن مجاری تنفسی و از بین بردن میکروب‌ها می‌شود. اما باید دقت کنید غلظت این مواد در آب مناسب باشد. بهترین نسبت بین آب و این مواد ۵ به ۱ است. استفاده از آن هم باید حتماً به صورت روزانه و دو یا سه مرتبه باشد که تاثیر گذاری بالایی داشته باشد.

پاشویه

درمان تب ناشی از آنفولانزا با استفاده از پاشویه کردن بسیار موثر است؛ به همین دلیل این توصیه را حتماً باید به خاطر داشته باشید و استفاده کنید.

درمان آنفلوآنزا با عسل

درمان آنفولانزا در طب سنتی با استفاده از عسل بسیار توصیه شده است. متخصصان طب سنتی عقیده دارند عسل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و به همین دلیل می‌تواند ویروس عامل آنفولانزا را از بین ببرد.

برای استفاده از عسل باید یک قاشق از آن را به همراه چند قطره لیموی تازه داخل آب گرم یا چای بریزید و بنوشید. تکرار این عمل چند مرتبه در روز احتقان و گرفتگی گلو را بهبود می‌بخشد و در صورت وجود سرفه، می‌تواند تسکین دهنده‌ خوبی باشد.

به خاطر داشته باشید استفاده کردن از عسل  برای کودکان زیر یک سال ممنوع است؛ در حالی‌که این ماده برای بزرگسالان بی ضرر است.

سیر

درمان آنفلوآنزا در خانه توسط سیر که یک خوراکی قوی برای از بین بردن میکروب است بسیار توصیه شده است. خواص درمانی سیر به دلیل وجود «آلیسین« است. می‌توانید سیر را در غذاها استفاده کنید و نگران از دست رفتن خواص آن با پخت و پز نباشید.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما