امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 01:09

Afrang Khabar

1401/9/22 13:9

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را به بهانه‌های واهی نقض حقوق بشر و مشارکت در درگیری‌های اوکراین علیه کشورمان وضع کردند.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش افرنگ خبر /وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه پس از برگزاری نشست خود در بروکسل، تعدادی از افراد و نهاد‌های ایران را به بهانه‌های واهی نقض حقوق بشر و مشارکت در جنگ اوکراین تحریم کردند.

این وزرای امور خارجه با نقض قوانین بین المللی در لزوم  مداخله نکردن در امور داخلی کشور‌های مستقل، ۲۰ فرد و یک نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر (در ارتباط با اغتشاشات پراکنده اخیر) هدف تحریم‌های خود قرار دادند.

فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۲۱ شخص و نهاد ایرانی به شرح زیر است:
- پیمان جبلی
- علی رضوانی
- آمنه‌سادات ذبیح پور
- سید احمد خاتمی
- سید مجید میراحمدی
- سید عبدالرحیم موسوی
- محسن برمهانی
- مرتضی جوکار
- مجید سوری
- محسن کریمی
- علیرضا حیدرنیا
- امان الله گرشاسبی
- بهمن ریحانی
- حبیب شهسواری
- محمد عبدالله پور
- سیاوش مسلمی
- احمد ذوالقدر
- مرتضی کشکولی
- عیسی بیات
- محمد تقی آصانلو
- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

در بخش دیگری از تحریم‌های امروز اتحادیه اروپا، بر اساس ادعای واهی مشارکت ایران در جنگ اوکراین نیز ۴ شخص و ۴ نهاد ایرانی مورد تحریم بروکسل قرار گرفتند.

بر اساس پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده در این اتحادیه مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان منع شدند. همچنین؛ اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشور‌های عضو را ندارند و ورود به این کشورها یا عبور  از آن‌ها  برایشان ممنوع است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما