امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:05

Afrang Khabar

1401/9/18 15:5

چین امروز یک موشک حامل لانگ مارچ ۲ دی (Long March ۲ D) را از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌یوان در شمال استان شانشی چین به فضا پرتاب کرد.

ارسال موفق یک ماهواره به فضا با موشک چینی

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از چاینادیلی، به گفته اداره ملی فضایی چین، این کشور اوایل صبح جمعه یک موشک حامل لانگ مارچ ۲ دی را برای انتقال یک ماهواره رصد زمین به فضا پرتاب کرد.

دولت چین در بیانیه‌ای خبری، گفت: این موشک در ساعت ۲:۳۱ بامداد به وقت محلی در مرکز پرتاب ماهواره تائی‌یوان در استان شانشی در شمال چین پرتاب شد و به زودی این ماهواره رصدی چند منظوره فراطیفی را در مدار خورشیدهمگام یا مدار خورشیدآهنگ در فاصله ۷۰۵ کیلومتری سطح زمین قرار می‌دهد.
این ماهواره مجهز به تجهیزات علمی است که برای نظارت بر زیست بوم و محیط زیست، بررسی منابع طبیعی و شناسایی عناصر جوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. داده‌های به‌دست‌آمده از این فضاپیما از تلاش‌های چین برای واکنش به تغییرات آب‌وهوایی پشتیبانی خواهد کرد.
هم ماهواره و هم موشک مورد استفاده را آکادمی فناوری پرواز‌های فضایی شانگهای، (یکی از شرکت‌های تابع شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، پیمانکار فضایی پیشرو این کشور)، ساخته است .
نیروی موشک لانگ مارچ ۲ دی، از سوخت‌های مایع تامین می‌ شود و نیروی پرتاب رانش آن ۳۰۰ متریک تن است. این هواپیما قادر است یک فضاپیمای ۱.۲ تنی را به مدار خورشیدهمگام با ارتفاع ۷۰۰ کیلومتری بفرستد. این پرتاب چهارصد و پنجاه و سومین پرواز از خانواده موشک‌های لانگ مارچ را رقم زد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما