امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:02

Afrang Khabar

1401/9/7 15:2

منابع محلی از پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از‌ عملیات زمینی ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه خبر دادند.

پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از عملیات ترکیه در مرزهای سوریه

به گزارش افرنگ خبر /این پیشنهاد در جریان سفر الکساندر چایکو فرمانده نیروهای روسیه مستقر در سوریه به استان حسکه و دیدار با مظلوم عبدی فرمانده نیروی قسد اعلام شد.


چایکو پیشنهاد کرد که نیروهای ارتش سوریه در سرتاسر مرزهای مشترک با ترکیه مستقر شوند و در مقابل شبه نظامیان کٌرد به ۳۰ کیلومتری جنوب مرزها عقب نشینی کنند.
سوریه و ترکیه مرزهای مشترکی به طول ۹۰۰ کیلومتر دارند.این مرزها از استان ادلب در غرب تا استان حسکه در شرق امتداد دارد.بخش اعظم مرزهای مشترک سوریه و ترکیه در دو طرف کردنشین است.
به گفته منابع پیگیر ، مظلوم عبدی این پیشنهاد روسیه را عملی ارزیابی کرده و خواهان هماهنگی با دولت مرکزی در دمشق برای مقابله با ماجراجویی آنکارا است.
عبدی گفت، تاکنون نیروهای قسد در خاک سوریه در برابر حملات هوایی ارتش ترکیه از خود دفاع می کنند ، اما چنانچه یورش نیروی زمینی ارتش ترکیه آغاز شود آنگاه سرتاسر مرزهای سوریه و ترکیه درگیر خواهد شد.
فرمانده نیروهای قسد می گوید، در هفت روز گذشته که حملات هوایی ارتش ترکیه شروع شده ، بیشترین تعداد قربانیان در میان ارتش سوریه بوده است.
وی با اشاره به اینکه سوریه عضو اتحادیه عرب است ، از این اتحادیه خواست تا برای جلوگیری از یورش زمینی ارتش ترکیه وارد عمل شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما