امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:14

Afrang Khabar

1401/7/25 17:14

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: امیدواریم گفتگو‌های انجام شده با مقامات اروپایی در این مورد موثر باشد، ولی در صورت هرگونه اقدام احتمالی علیه ملت ایران به آن به نحو مقتضی پاسخ می‌دهیم.

ایران به هرگونه اقدام احتمالی غربی‌ها پاسخ می‌دهد

به گزارش افرنگ خبر /آقای «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به خبرنگار ما درباره اظهارات مقامات فرانسوی و رئیس جمهور این کشور درباره تحولات داخلی ایران بیان کرد: قبلا در ادبیات اروپا و در موضع عملکرد و رفتار تعداد قابل توجهی از کشور‌های اروپایی شاهد تقسیم بندی تروریسم به خوب و بد بودیم. در شرایط جدید تقسیم بندی جدیدی در ادبیات سیاسی و رفتار سیاسی غرب شاهدیم و آن اغتشاش به خوب و بد است و اگر در ایران صورت بگیرد خوب است و نباید مسئولان ایران و امنیت و نظم اقدامی کنند، ولی اگر در اروپا شکل بگیرد خوب است و مسئولان امنیتی این کشور‌ها حق دارند برخورد کنند و اعتصاب کارگری را با شدت عمل پایان ببخشند. قضاوت بر عهده کسانی است که این‌ها را دنبال می‌کنند و می‌بینند غرب رفتار و گفتار دوگانه‌ای دارند.

کنعانی به مواضع فرانسه و دیگر کشور‌های غربی و آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: دولت ایران مسئولیت پذیر است و در روند کاملا دموکراتیک بر سر کار می‌آید و به امنیت شهروندانش اهمیت می‌دهد. وقتی کشور‌های منطقه در معرض حمله تروریسم و خارجی قرار گرفتند و امنیت آن‌ها در هم شکسته و صد‌ها هزار نفر از شهروندان آن‌ها قربانی ناامنی و بی ثباتی شدند ایران لنگرگاه ثبات بود و این توانمندی را ثابت کرد که هم نسبت به امنیت شهروندانش اقدام می‌کند هم در امنیت ملت‌های منطقه اقدام کرده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: ایران هم نسبت به امنیت شهروندانش مسئول بوده و مسئولانه عمل کرده است و هم تامین امنیت منطقه‌ای. کشور‌هایی علیه ما مدعی هستند که ناقض آشکار حقوق بشر هستند هم راجع به شهروندان خود و هم شهروندان منطقه. این دسته از کشور‌ها صلاحیت اخلاقی برای موعظه دیگران و مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها با تکیه بر موضوع حقوق بشر ندارند.

وی گفت: اغلب کشور‌هایی که در پیشانی حمله به ایران در موضوع حقوق بشر هستند مرتکب جنایات عدیده علیه ملت ایران شدند اعمال تحریم‌ها حتی تحریم‌های دارویی. میزبان گروه‌های تروریستی شدند که در فهرست تروریستی خودشان بودند و این‌ها الان در خاک آن‌ها حضور دارند. هم خودشان نقش ناقض حقوق بشر علیه مردم ایران داشتند و هم میزبان گروه‌های تروریستی شدند.

کنعانی افزود: کشور‌های مدعی و مداخله گر را دعوت به عقلانیت می‌کنیم که در داخل رفتار خود را ببینند و آن زمان درباره رفتار دیگران قضاوت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مسئله فلسطین و وحدت و انسجام بین گروه‌های فلسطینی گفت‌: دیدگاه ایران روشن است از وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و پایان اشغالگری حمایت کرده و می‌کنیم. آنچه می‌تواند پایان دهنده اشغال باشد و نه سازش با اشغالگر، مقاومت مقابل اشغالگر است. ایران ایده سیاسی خود را مطرح کرده که راه حل دموکراتیک برای پایان اشغال فلسطین و حل این بحران چند دهه‌ای، برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت ملت فلسطین است که همه ملت فلسطین و ساکنان اصلی فلسطین در رفراندوم فراگیر شرکت و نسبت به کشور و نظام حکومتی خود تصمیم بگیرند. ایران طرح دموکراتیک خود را در سازمان ملل به ثبت رسانده است. درباره نشست الجزایر باید عنوان کنم که ایران از اقدام دولت الجزایر برای ایجاد وحدت بین گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کند و معتقدیم این همگرایی به تامین نظر ملت فلسطین و احقاق حقوق ملت فلسطین کمک می‌کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما