امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:15

Afrang Khabar

1401/4/26 19:15

رجب طیب اردوغان با هدف مذاکرات پیرامون تحولات منطقه ای و گسترش مناسبات در حوزه های مختلف، ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) به ایران سفر می کند.

سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از گزارش تی آرتی خبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) سفر مهمی به ایران خواهد داشت.

هفتمین نشست شورای عالی همکاری ترکیه و ایران در تهران برگزار می‌شود. در این نشست موضوعات حساس بسیار زیادی از جمله روابط و همکاری‌های دوجانبه تا مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین المللی در دستور کار مذاکرات خواهد بود.
درباره همکاری اقتصادی و تجاری، مبارزه مشترک با تروریسم، تحولات منطقه‌ای و گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف تبادل نظر خواهد شد. اردوغان با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران مذاکراتی انجام خواهد داد.
اردوغان و رئیسی درباره همکاری امنیتی، افزایش حجم تجارت تا سی میلیارد دلار و نقشه راه جدید همکاری دو جانبه گفتگو خواهند کرد. مبارزه با تروریسم و موج مهاجرت نامنظم نیز در این نشست مطرح خواهد شد.
روسای جمهور ترکیه و ایران همچنین درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه برای انهدام لانه‌های تروریستی نیز گفتگو و ارزیابی گسترده‌ای انجام خواهند داد.
طرفین همچنین درباره جنگ روسیه و اوکراین، وقوع بحران انرژی و مواد غذایی ناشی از جنگ اوکراین و مسئله برقراری ثبات در قفقاز جنوبی نیز تبادل نظر خواهند کرد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما