امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:50

Afrang Khabar

1401/4/25 1:50

طحان نظیف در نشست خبری از بررسی 60 مصوبه در یک سال در شورای نگهبان خبر داد

بررسی 60 مصوبه در یک سال در شورای نگهبان

به گزارش افرنگ خبر /هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در ابتدا از مصوبات این شورا گزارشی ارائه  کرد و درادامه به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

در این نشست،‌ سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه درباره عملکرد یکساله این شورا گفت: در یک سال گذشته، ۶۰ مصوبه ارسالی را بررسی کردیم که ۱۴ مصوبه در مرحله اول تایید شدند و ۲۱ مصوبه در مراحل بعد و ۲۵ مصوبه هم در حال اصلاح است.

طحان نظیف تاکید کرد، در این مدت ۱۱ اساسنامه هم به شورای نگهبان ارسال شده که ۹ اساسنامه تایید و ۲ اساسنامه مورد ایراد واقع شده است. در یک سال گذشته، ۱۷۴ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که توسط فقهای محترم بررس شده است.
وی گفت: شورای نگهبان از ۲۶ تیر سال ۱۴۰۰ تا امروز، ۱۳۷ جلسه برای بررسی مصوبات داشته است.
 

سخنگوی شورای نگهبان در این نشست خبری گفت: لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود و چهارشنبه هفته گذشته مصوبه مجلس مجدداً در شورا بررسی و تایید شد.
هادی طحان نظیف درابتدا عید سعید غدیر و سالگرد تاسیس شورای نگهبان را تبریک گفت و با اشاره به مصوبات این شورا اظهار داشت : لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که چهارشنبه هفته گذشته مصوبه مجلس مجدداً بررسی و تایید شد و این لایحه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
وی افزود: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در هشت جلسه شورای نگهبان به صورت مفصل بررسی شد که متن نهایی آن در حال نگارش در شوراست و طی روزهای آینده جهت رفع ایرادات به مجلس ارسال خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: دولت محترم در تهیه لوایح و مجلس محترم هم در مورد تهیه طرح‌ها و تصویب قوانین، نسبت به استفاده از واژگان فارسی، دقت داشته باشند، در غیر این صورت ما طبق قانون موظفیم مصوباتی که درآنها از واژگان غیر فارسی استفاده شده را اعاده کنیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما