امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:02

Afrang Khabar

1401/4/22 15:2

رئیس مجلس در پیامی به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات خطاب به جوانان خلاق حوزه فناوری اطلاعات، راه‌اندازی سریع‌تر «شبکه ملی اطلاعات» را خواستار شد.

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است

به گزارش افرنگ خبر / آقای قالیباف در پیامی به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات خطاب به جوانان خلاق حوزه فناوری اطلاعات، خواستار تکمیل و راه‌اندازی سریع‌تر «شبکه ملی اطلاعات» شد و گفت: از دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت ارتباطات انتظار می‌رود به امن‌سازی زیرساخت‌ها و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات توجه کنند.

رئیس مجلس در این پیام امنیت زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و پایگاه‌های داده‌ای را که اخیراً برخی از آن ها مورد هجمه دشمنان قرار گرفته "دارایی‌ها و سرمایه‌های ارزشمند کشور" دانست. رئیس مجلس در پیامی که به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات داد‏،  حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزهٔ فنّاوری اطلاعات و توسعهٔ همکاری مراکز تولیدی و صنعتی با مراکز دانشگاهی این حوزه را خواستار شد و با اشاره به خروج جوانان و دانشمندان فعال در حوزه فناوری اطلاعات کشور گفت: نباید اجازه داد شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی اروپایی و آمریکایی این افراد را به تاراج ببرند.

 

بیست و دوم تیر ماه در ایران، به مناسبت زادروز محمد بن موسی خوارزمی دانشمند ایرانی، روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده‎؛ دانشمندی که مبدع الگوریتم شناخته می‌شود و در گسترش دانش رایانه اثر داشته است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما