امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 02:52

Afrang Khabar

1401/4/2 14:52

وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران برای رسیدن به توافق قوی، خوب و پایدار جدی است و ما مسیر دیپلماسی که مسیر درستی است ادامه می‌دهیم و بار دیگر آمریکا را به واقع بینی دعوت می‌کنیم.

ایران بر رسیدن به توافق قوی، خوب و پایدار جدی است

به گزارش افرنگ خبر /حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (پنجشنبه) دوم تیرماه میزبان «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بود، پس از دیدار و گفتگو با همتای روس خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح گفتگو‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا ضمن خیرمقدم به همتای روس خود و هیأت همراه گفت: ملاقات خوبی را با آقای لاوروف داشتم. راجع به مهمترین مسائل روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردیم. از جمله موضوعات مورد بررسی معاهده همکاری‌های جامع بلندمدت و راهبردی دو کشور است. این ایده از قبل از سفر آقای رئیسی به مسکو و دیدارشان با آقای پوتین در دستورکار ما قرار داشت. در جریان این سفر نقطه نظرات همکارانم در وزارت امور خارجه و دستگاه‌های ذیربط روسیه را دریافت کردیم و امیدواریم بزودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقتنامه و تصویب آن در دولتین ایران و روسیه و پارلمان‌های دو کشور را پشت سر بگذاریم.
وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: دو سند دیگر که از سند‌های زیربنایی برای همکاری‌های ما در حوزه ایجاد و فعالیت مراکز فرهنگی و همکاری در زمینه امنیت بین‌المللی اطلاعات بین دو کشور است نیز خوشبختانه در روز‌های گذشته در هیأت دولت ایران به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما