امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:31

Afrang Khabar

1401/3/17 21:31

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: درموضوع ریزگرد‌ها باید همه قوا اعم از مجلس، دولت، قوه قضاییه و دیگران با بهره‌گیری از یک ظرفیت دیپلماسی قوی و فعال وارد میدان شوند.

هرسه قوه برای حل موضوع ریزگردها وارد میدان شوند

به گزارش افرنگ خبر /ابراهیم عزیزی در گفتگو بارادیو اقتصاد افزود: کنترل ریزگرد‌ها نیازمند یک بسته راهبردی جامع است. مسئله ریزگرد‌ها را نمی‌توان فقط با رویکرد صرفا دیپلماتیک رفع کرد بلکه مجموعه اقداماتی در حوزه‌های آب، خاک و دیپلماتیک را می‌طلبد تا این پدیده را مهار و مشکلات کشور را به حداقل ممکن رساند.

وی گفت: برای رفع این مشکل باید همه قوا اعم از مجلس، دولت، قوه قضاییه و دیگران با بهره‌گیری از یک ظرفیت دیپلماسی قوی و فعال وارد میدان شوند و تاثیرات اقلیمی که این پدیده‌ها مثل خشکسالی، ریزگرد‌ها و مواردی از این دست برجا گذاشته و عواملی که موجبات بروز تاثیرات منفی اقلیمی و موضوعات نگران‌کننده دیگر می‌شود را دنبال کنند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی را شروع کرده و رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را مامور این قضیه کرده است. کمیسیون امنیت ملی و سایر کمیسیون‌های مجلس نیز به طور حتم باید پدیده ریزگرد‌ها را در دستورکار خود قرار دهند.
وی اظهار داشت: دولت لوایحی که برای مقابله و مهار ریزگرد‌ها لازم دارد به مجلس ارائه دهد تا قوانین مدنظر هرچه سریعتر تصویب شود و به مرحله اجرا درآید.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما