امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:16

Afrang Khabar

1401/3/12 17:16

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در برنامه صف اول، اقدامات این بنیاد را در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح هادی، بازسازی خانه هاسی آسیب دیده از سیل و زلزله تشریح کرد.

گلایه نیکزاد از پرداخت نشدن تسهیلات مسکن روستایی

به گزارش افرنگ خبرآقای نیکزاد در برنامه صف اول شبکه خبر گفت فعلا روستائیان، تسهیلات ۱۰۰ میلیونی دریافت می‌کنند و پس از حل مشکل تسهیلات ۲۰۰ میلیونی، مابه التفاوت آن پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با وجود مصوبه شورای عالی مسکن، تأکید رئیس جمهور و ابلاغ بانک مرکزی، تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی همچنان به دست متقاضیان نرسیده است.
رئیس بنیاد مسکن گفت نیمی از خانه‌های روستایی مقاوم سازی شده است. آقای نیکزاد ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان برنامه و بودجه و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی، مقاوم سازی خانه‌های روستایی با شتاب بیشتر انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواستار پرداخت ۱۳ درصدی مابه التفاوت تسهیلات مسکن روستایی در دولت شد و گفت به خلاف نظر سازمان برنامه و بودجه پرداخت این ماالتفاوت ۱۳ درصدی تاثیری در نرخ تورم ندارد و از سویی پرداخت نکردن آن می‌تواند کیفیت اجرای خانه‌های روستایی را کاهش دهد.

بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل و زلزله

رئیس بنیاد مسکن درباره تکمیل واحد‌های مسکونی آسیب دیده از سیل و زلزله سال گذشته در چند استان گفت: معطل ابلاغ اعتبارات مربوط نشده ایم و بازسازی در مناطق مختلف ادامه دارد.

آقای نیکزاد گفت بازسازی در 8 منطقه زلزله زده و 6 منطقه سیل زده آغاز شده و در حال انجام است. وی افزود بنیاد مسکن بازسازی و تعمیر حدود 36 هزار واحد مسکونی را در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

نیکزاد با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن بر آورده متقاضیان گفت: در تلاش هستیم با استفاده از خرید مستقیم مصالح از کارخانه و با استفاده از فناوری روز دنیا قیمت‌ها را کاهش دهیم.

برنامه بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن

آقای نیکزاد درباره برنامه مسکن شهری بنیاد مسکن هم گفت عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری آغاز شده که از نیمه دوم سال تحویل داده می‌شود.

وی افزود در طرح نهضت ملی هم وظایف ساخت مسکن روستایی و واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 20 هزار نفر هم به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

رئیس بنیاد مسکن گفت در قانون جهش تولید قرار بر این شد که سالیانه 800 هزار واحد مسکونی در شهرها و 200 هزار واحد مسکونی در روستاها احداث بشود.

نیکزاد گفت: از نیمه دوم امسال ماهیانه افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن آغاز می شود. نیکزاد گفت ، تأکید آقای رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر این است که در شهرهای کوچک که ما از بابت تأمین زمین مشکلی نداریم قطعات به صورت ویلایی تفکیک می شود به مردم عزیز واگذار می شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما