امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:08

Afrang Khabar

1401/2/18 17:8

استفاده از ماسک در حال ناپدید شدن هستند، اما آیا واقعاً بدون ماسک ایمن است؟در اینجا به چندین سوال رایج پاسخ می‌دهیم.

آیا باید همچنان در اماکن عمومی ماسک زد؟

به گزارش افرنگ خبر / آیا پایان همه این دستورات استفاده از ماسک برای کسانی که تلاش می‌کنند به کووید۱۹ مبتلا نشوند چیز بدی است؟

همیشه مشخص بود که دستورات استفاده از ماسک باید پایان یابد. و با وضعیتی که در حال حاضر در مورد تعداد مبتلایان به کووید۱۹ وجود دارد، می‌توان گفت که منطقی است که پایان آن اکنون باشد. به علاوه، باید بپرسید که آیا مردم واقعاً در این برهه از زمان از دستورات پیروی می‌کنند یا خیر.

اگر تنها شما هستید که از ماسک استفاده می‌کنید، آیا ماسک هنوز موثر است؟

از نظر تئوری، اگر همه افراد اطرافش به درستی ماسک بزنند، بهتر محافظت می‌شود. اما در واقعیت اینطور نیست، زیرا حتی افرادی که اغلب ماسک می‌زنند، آن را به درستی استفاده نمی‌کنند. اما اگر از ماسک مناسب و باکیفیت استفاده می‌کنید، حتی اگر تنها هستید، بدانید که به خوبی محافظت شده‌اید.

آیا کسانی هستند که باید در یک فضای داخلی شلوغ ماسک بزنند؟

انتخاب استفاده از ماسک به عهده هر فرد بر اساس میزان تحمل خطر شخصی و وضعیت سلامتی خاص او خواهد بود. اگر دچار نقص ایمنی هستید، بهتر است بیشتر محتاط باشید. 

اگر کودکان زیر 5 سال دارید که هنوز نمی‌توانند واکسینه شوند، همینطور. این موضوعی است که هر فردی تصمیم می‌گیرد که چه مقدار ریسک را می‌خواهید برای خود و اعضای خانواده خود انجام دهید.

بدیهی است که همه‌گیری از بین نرفته است، سویه اومیکرون بسیار مسری است و تعداد زیادی کووید۱۹ در برخی جوامع وجود دارد. به همین دلیل، اگر به یک مکان شلوغ بروم که در آن افراد زیادی وجود داشته باشند که نمی‌شناسم، احتمالاً ماسک خواهم زد. 

به علاوه، ماسک‌ها نه تنها برای کووید۱۹ مفید هستند. بلکه آنها به جلوگیری از سایر عفونت‌ها مانند آنفولانزا یا سایر ویروس‌های تنفسی کمک می‌کنند.

به غیر از ماسک زدن، مهم‌ترین کارهایی که مردم می‌توانند انجام دهند تا خود را از بیماری شدید دور نگه دارند چیست؟

مهم‌ترین چیز این است که واکسینه شوید و همچنین با تمام تقویت‌کننده‌های توصیه شده به روز باشید. شستن مرتب دست‌ها نیز از نکات بهداشتی مهم است.

و اگر مبتلا شدید، آزمایش بدهید تا تشخیص داده شود و از افراد دیگر جدا شوید تا از بیمار شدن آنها جلوگیری کنید. اکنون درمان‌های بهتری نسبت به گذشته وجود دارد.

 

 
 
 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما