امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:52

Afrang Khabar

1401/2/8 16:52

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان معتقد است که با استفاده از نانوغشا‌های سرامیکی می‌توان پساب‌های منازل و برخی کارگاه‌های صنعتی را دوباره مورد استفاده قرار داد.

بازگرداندن پساب‌ منازل وکارگاههای صنعتی به چرخه مصرف

به گزارش افرنگ خبرآقای علی اکبر بابالو گفت: این کار در برخی واحد‌های صنعتی در حال انجام است و گاهی تا ۹۰ درصد آب مصرفی دوباره به چرخه باز می‌گردد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز درباره فناوری نانوغشا‌های سرامیکی شرکت دانش پژوهان صنعت نانو گفت: غشا‌های سرامیکی دارای کاربرد‌های متعددی در بخش جداسازی و خالص‌سازی گازها، پروتئین‌ها و ترکیبات مختلف هستند و ما دراین شرکت روی بهره‌برداری ازاین غشاها در بخش آب‌های خاکستری متمرکز شده‌ایم و می‌توان با کنترل شرایط روی این غشا‌ها حفره‌های نانومتری ایجاد کرد و از آن برای حذف مواد آلاینده در آب‌های خاکستری استفاده کرد.
آب خاکستری به فاضلاب تولیدی خانگی از ظرف‌شویی یا دست‌شویی، حمام، ماشین لباسشویی و آشپزخانه‌ها گفته می‌شود.

آقای بابالو افزود: این سامانه تصفیه آب مجهز به نانوغشا‌های سرامیکی می‌تواند ترکیباتی نظیر شوینده‌ها، روغن و چربی و همچنین دیگر آلاینده‌های آب را حذف کند و بار میکروبی آب را نیز کاهش دهد و آن را به حد استاندارد‌های آب کشاورزی و حتی آب قابل آشامیدن برساند.
وی با اشاره به اینکه با این فناوری می‌توان ۷۰ تا ۹۰ درصد آب خاکستری را دوباره وارد چرخه مصرف کرد، گفت: این فناوری علاوه بر مصارف خانگی امکان استفاده در صنعت را نیز دارد. کارواش، قالیشویی، سنگ‌بـُری، کارگاه‌های تولید پیچ و مهره و همچنین تولیدکنندگان رادیاتور از جمله صنایعی هستند که می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. این دستگاه در حال حاضر در کارواش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آب آن‌ها را به شدت کاهش داده است.»
مدیرعامل این شرکت گفت: ما در کشور‌هایی نظیر چین و ژاپن این فناوری را معرفی کرده ایم و پس از آزمایش‌های انجام شده، مشخص شد که این فناوری استاندارد‌های کشور چین را پوشش می‌دهد و اکنون در حال رایزنی برای فروش این محصول به شرکت‌های چینی هستیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما