امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:15

Afrang Khabar

1401/2/7 1:15

­شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات تالار شیشه‌ای که همزمان با نخستین عرضه اولیه سال انجام شد با ۱۴۳۴ واحد کاهش بر روی عدد یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل در روز نخستین عرضه اولیه سال منفی شد

به گزارش افرنگ خبرمعامله گران امروز چهارشنبه در پایان روز کاری هفته ۱۲ میلیارد و ۵۶۴ میلیون سهم و اوراق بهادار مالی را به ارزش ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان خرید و فروش کردند. نماد‌های رمپنا با ۴۵۵، کگل با ۳۴۶، شتران با ۳۳۶، و فخوز با ۲۶۷ واحد منفی بیشترین تاثیر بر افت شاخص کل را داشتند و نماد‌های شپنا با ۲۸۲، تیپیکو با ۲۵۳ و فولاژ با ۲۳۷ واحد مثبت مانع از کاهش بیشتر شاخص کل شدند.

اما شاخص کل هم وزن با ۱۳۷۷ واحد رشد بر روی ۴۱۱ هزار واحد ایستاد.

نماد‌های خگستر، شستا، خودرو، خساپا، ثامید، ورنا و کیمیاتک هم جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌ها بودند.

گروه‌های خودرو، فلزات اساسی، سرمایه گذاریها، شیمیایی، فراورده نفتی و چند رشته‌ای و بانک‌ها از نظر ارزش و حجم معاملات جزو برترین گروه‌های صنایع بورسی بودند.

شاخص کل در روز نخستین عرضه اولیه سال منفی شد
بیشترین ورود پول حقیقی‌ها به گروه‌های سرمایه گذاری، انبوه سازی، محصولات غذایی، صندوق قابل معامله، وسایل ارتباطی و زراعت تعلق داشت.


امروز همچنین ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به عنوان پانصد و نود و سومین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰ عرضه اولیه شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما