امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:05

Afrang Khabar

1401/2/7 17:5

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ایران در۳۰ سال آینده به سمت سالمندی می رود که نیازهای خاص خود را دارد و باید از هم اکنون به فکر تامین مطالبات آنها باشیم.

30 سال دیگر ایران پیر می‌شود

به گزارش افرنگ خبر /علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ای اظهار داشت: هم اکنون هرم سنی ایران در میانه جمعیتی یعنی در بیشترین سن فعالیت قرار داریم که فرصت مناسبی برای کار، اشتغال و تولید است.

وی افزود: کاهش جمعیت و افزایش سالمندی بی شک بر روی صندوق‌های بیمه گر به ویژه صندوق سازمان تامین اجتماعی تاثیر دارد و باید از هم اکنون تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. 

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: اگر از امروز پیش بینی سه دهه آینده را داشته باشیم، باید بپذیریم که کشور طی ۳۰ سال به سمت سالمندی پیش خواهد رفت. 

عنابستانی گفت: سازمان تامین اجتماعی باید از امروز به فکر بیمه شدگان خود باشد تا آینده دچار مشکل نشود؛ این سازمان باید بر روی سیاست‌های خود برنامه ریزی درستی داشته باشد تا در آینده  با مشکل مواجه نشود. 

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه مخاطبان بسیاری در جامعه دارد؛ از اهمیت بیشتری نسبت به سایر صندوق‌های بیمه گر برخوردار است بر همین اساس باید به هرم سنی کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما