امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:53

Afrang Khabar

1401/1/15 16:53

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت در حوزه خنثی سازی تحریم و تامین منافع مردم، ارتقای تجارت و مراودات اعم از نفتی و غیر نفتی کارنامه قابل قبولی است.

خطیب زاده: از خواسته هایمان کوتاه نمی‌آییم

به گزارش افرنگ خبر /سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح گاه شمار سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره ارزیابی کارنامه سیاست خارجی در سال ۱۴۰۰ گفت: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت در حوزه خنثی سازی تحریم و تامین منافع مردم، ارتقای تجارت و مراودات اعم از نفتی و غیر نفتی و تامین نیاز‌های اولیه مردم کارنامه قابل قبولی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه برای تامین واکسن کرونا، گفت: اگر سفارت خانه‌های ما وسط میدان قرار نمیگرفتند، تامین صد‌ها میلیون دز واکسن ممکن نبود. سعی کردیم صنعت توریسم برگردد.
آقای خطیب زاده با اشاره به بیش از ۲.۵ برابر شدن روابط با همسایگان اظهار داشت: چارچوب ایجاد روابط تاب آور خارجی چارچوبی بود که وزارت خارجه پیگیری کرد و در شش ماه دوم سال نتایج موفقی داشت؛ در حوزه رفع تحریم‌ها ماه‌ها مذاکره، ده‌ها جلسه در وین صد‌ها جلسه در ایران برگزار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که در سال ۱۴۰۰، سیاست خارجی متوازن در دستور کار بوده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما