1401/1/15 17:18
افزایش قطعات تقلبی و قاچاق در بازار لوازم یدکی باعث شده تا مصرف کنندگان در فاصله کوتاهی بعد از تعمیر خودرو ناچار شوند همان قطعه را مجدد تعویض کنند.
به گزارش افرنگ خبر / اخیرا شاهدیم که هم تعمیرکاران خودرو و هم مشتریان از بازار آشفته لوازم یدکی گلایه دارند و اغلب قطعاتی که تهیه میکنند، تقلبی از آب در میآید بطوریکه یا بلافاصله پس از نصب و یا مدت کوتاهی بعد از تعمیر دوباره همان قطعه دچار مشکل میشود.
امیر حسین جلالی نایب رئیس انجمن قطعه سازان میگوید: وقتی قطعات یدکی در بازار کم باشد، تامین کنندگان به هر طریقی سعی میکنند تقاضا را پاسخ دهند تا جاییکه ممکن است حتی قطعات دست دوم را مجدد تعمیر و بسته بندی کنند و یا به اشکال مختلف آن قطعه را به دست متقاضی برسانند.
پای قطعات غیر استاندار به خط تولید خودروسازها نیز باز شده و از آنجایی که شرکتهای خودروسازی به دنبال قطعه ارزان قیمت و نسیه هستند از استاندارها چشم پوشی میکنند.
علی موسوی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی میگوید: سوال اصلی اینجاست که چرا خودروسازان بدهیهای خود به قطعه سازان را نمیپردازند؟ اگر به دنبال تامین قطعه مناسب هستند پس چرا بدهیهای سنگین خود را در حوزه قطعه سازی پرداخت نمیکنند.
اواخر سال گذشته رئیس جمهور در بازدیدی که از شرکت ایران خودرو داشت دستور داده بود از قطعه بی کیفیت در خط تولید استفاده نشود و دستگاههای مربوطه با قطعات تقلبی و قاچاق در بازار مقابله کنند، اما جای خالی نظارت بر بازار لوازم یدکی باعث شده که براحتی قطعات تقلبی را با نام تجاری شرکتهای معتبر بسته بندی و در بازار عرضه کنند.
کلید واژه
ارسال نظرات