امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 10:47

Afrang Khabar

1401/1/12 22:47

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل امسال با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور احیا می‌شود.

۲ هزار واحد تولیدی تعطیل‌شده روستایی احیا می‌شود

به گزارش افرنگ خبر /سیدامیرحسین مدنی در حاشیه بهره‌برداری از ۲ واحد تولیدی مبل و کشباف در مشهد، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از مباحث مهم در حوزه تولید، احیای واحدهای راکد یا نیمه راکد است. اگرچه بخشی و یا همه ظرفیت این واحدها تعطیل شده است، اما قابلیت احیا و رشد دارند و به همین منظور احیای واحدهای راکد مربوط به نواحی محروم و مناطق صنعتی روستایی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال در بخش احیای واحدهای اقتصادی، طرحی هم با هدف استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان منظور شده است، افزود: بخشی از شرکتهای تعطیل به خاطر فناوری ضعیف و قدیمی، به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده اند که با یک اقدام سه جانبه، با مشارکت صندوق کارآفرینی امید، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری به حوزه صنعت متصل می‌شوند تا احیا و بازآفرینی شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: امسال سه هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق صندوق کارآفرینی برای ورود صنایع خلاق به مناطق روستایی و مناطق محروم در نظر گرفته شده است تا شاهد شکوفایی در بخش تولید روستایی باشیم.

امروز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یک واحد تولید مبلمان در روستای گرجی با ظرفیت اشتغال مستقیم ۱۵ نفر و یک واحد تولیدی کشباف و تریکو در روستای خلق آباد مشهد با ظرفیت اشتغال پنج نفر به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما