امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:04

Afrang Khabar

1401/1/5 17:4

مددجوی جوان کمیته امداد با تولید محصولات شترمرغ برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی کرد.

اشتغالزایی کارآفرینی که مددجو بود

به گزارش افرنگ خبر /مجید کریمی، مددجوی جوان و خوش‌فکر کمیته امداد ساکن شهرستان مرزی تایباد درباره شرایط کار و زندگی خود گفت: در حوزه تولید محصولات شترمرغ فعالیت می‌کنیم و در این حرفه برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کردیم.

وی با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) از طرح اشتغال خود افزود: علاوه بر ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه که موجب شروع کار شد، در ادامه کارشناسان اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره) نظارت خوبی روی طرح ما داشتند و هر چند وقت یک بار پیگیر شرایط کاری ما می‌شدند.
این کارآفرین جوان در ادامه گفت: پس از دریافت وام، دستگاه‌ها را تهیه کردیم و براساس ابداع و نوآوری‌های خودمان توانستیم سفیدآب و صابون‌هایی را از روغن شترمرغ تولید کنیم.
کریمی افزود: سه سال از ازدواجم گذشته بود که کار خود را از یک زیر پله آغاز کردم، در ادامه با حمایت کمیته امداد کار خود را گسترش دادم و امروز محصولاتم در سطح استان و استان‌های همجوار به فروش می‌رود و علاوه بر کمک به تولید ملی، برای افراد مختلفی هم درآمدزایی ایجاد شده است.
به گفته وی؛ کمیته امداد در بحث آموزش و فروش محصولات شترمرغ حمایت خوبی از جوانان منطقه داشته و اگر مشکلات یا مسائلی هم در جریان اجرای طرح اشتغال وجود داشت، با کمک کارشناسان اشتغال این نهاد پیگیری و برطرف می‌شد.
بنابر اعلام کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ این نهاد، سال گذشته ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد کرد و برنامه کمیته امداد برای سال 1401 که سال «تولید، کارآفرینی و اشتغال‌زایی» نام گرفته راه‌اندازی ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما