در آغاز این نشست، هادی حجازیفر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا به فیلم «موقعیت مهدی» نگاه مینیمالی داشته و آیا زبان ترکی در موفقیت «موقعیت مهدی» تاثیری داشته یا نه بیان کرد: «از ابتدا علاقه زیادی به جنگ ۸ ساله و دفاع مقدس داشتم و زمانی که در تئاتر هم فعالیت داشتم، در حوزه دفاع مقدس فعال بودم چون جنگ یکی از موقعیتهای انسانی است که در آن شاهد صحنههای دراماتیک هستیم.»
او افزود: «همچنین علاقه زیاد من به لشگر ۳۱ عاشورا، تاریخچه قهرمانی این لشگر، علاقه به حمید و مهدی باکری و شهدای گمنام این لشگر انگیزهای برای ساخت این فیلم بود که در ابتدا فکر میکردم نمیشود آن را که ۲۰_۳۰ بار قرار بوده ساخته شود، به نتیجه رساند.»
این کارگردان ادامه داد: «لشکر ۳۱ عاشورا، لشکری بوده که همه ترک زبانها از جاهای مختلف در آن جمع میشدند و اثر انگشتهای مختلفی از جمله سینه زنیها و عزاداریهای متفاوت از اعضای این لشکر به جا مانده، به قول آقا مهدی باکری فلسفه ما، لشکر ماست. در نهایت با انتخاب چیزهایی که قضاوت را کمتر میکرد سعی کردم این پروژه را جلو ببرم که این ترک زبان بودن، اصالتی به کار ما داد.»
حجازیفر در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه در حوزههای بازیگری، کارگردانی و نویسندگی، به کدام یک علاقهمندتر است و در نهایت کدام را برای ادامه مسیر انتخاب میکند، افزود: «من قطعاً کارگردانی را انتخاب میکنم، از بازیگری بدم میآید ولی پولش برایم اهمیت زیادی دارد. در این سالها از طریق بازیگری توانستم دوستان خوبی از جمله بازیگران و عوامل فیلم «موقعیت مهدی» را پیدا کنم و امیدوارم که بتوانم با این تیم همکاری بیشتری داشته باشم و روزی برسد که در مقام بازیگر فعالیتی نداشته باشم.»
او با اشاره به اینکه یکی از سختیهای ساخت این پروژه ،تصویر ذهنی افراد درباره شهید باکری است، گفت: «برای ما ترکها، مهدی باکری فرق میکند؛ چون بدون تبلیغات وارد خانههای ما شده و اسطورهای است که ابدی شده است. ما به غلط در رسانهها تصمیم میگیریم که از افراد اسطوره بسازیم، در صورتی که شهید باکری اسطوره واقعی ما ترکهاست.»
این بازیگر ادامه داد: «ما ۶ موقعیت از زندگی شهید باکری را به تصویر کشیدیم و اینگونه نبوده که از اول تا آخر زندگی او را ساخته باشیم. ما جزئیاتی از طنز را وارد داستان کردیم تا از حالت شعارگونه جدا شود و مخاطب سن پایین هم به تماشای این فیلم بنشیند.»