امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:55

Afrang Khabar

1401/8/3 12:55

تکراری بودن آثار روی پرده و عدم اکران آثار جدید از ویژگی‌هایی است که با نگاهی گذرا به سینمای ایران متوجه می‌شویم، ‌اتفاقاتی که باعث قهر نسبی مخاطب با سینما شده است.

چرا مخاطبان سینما کاهش می یابند؟

به گزارش افرنگ خبر /سینما از هنر‌هایی است که رابطه مستقیم با مخاطب دارد، مخاطبی که با انتخاب اثر موردنظر و البته حضور در سالن سینما به حیات هنر هفتم کمک می‌کند. این روز‌ها وضعیت فروش سینما‌های کشور تعریف چندانی ندارد و بی‌شک در این بین نهاد متولی این حوزه است که باید برنامه‌های راهبردی داشته باشد و آن را در وضعیت دیگرگونه‌ای قرار دهد. درست است که موضوعات فرهنگی هنری عموما در هنگامه اغتشاش و آشوب گم می‌شوند و بسیاری از شهروندان هم تلاش می‌کنند در فضا‌های پر جمعیت و عمومی حاضر نباشند، اما به طور کلی باید بتوان راهی برای عبور از این وضعیت پیدا کرد.


دیروز جشنواره فیلم کوتاه تهران به اتمام رسید، جشنواره‌ای که نور امید در دل علاقه‌مندان به سینما زنده کرد، اینکه چطور سینماگران جوان کشورمان توانسته‌اند اینچنین پیشرفت چشمگیری در عرصه فیلم کوتاه داشته باشند. مخاطبان هم استقبال بسیار خوبی از جشنواره داشتند. اما این همه داستان این روز‌های سینمای کشور نیست. تمرکز بر وضعیت بازار سینمای کشور خبر از تراز منفی سنگینی برای این روز‌های سینمای کشور دارد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما