امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:06

Afrang Khabar

1400/12/17 19:6

شرکت مدرنا، قصد دارد برای مبارزه با ویروس‌های بیماری‌زای خطرناک تولید بالقوه واکسن‌ها را تا مرحله انجام نخستین آزمایش های بالینی بر روی انسان پیش ببرد.

طرح مدرنا برای تسریع در تولید واکسن

به گزارش افرنگ خبر / به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدرنا، شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی که یکی از نخستین واکسن‌های کووید ۱۹ را تولید کرد، قصد دارد برای ساخت واکسن‌هایی علیه ۱۵ ویروس و باکتری نوظهور یا نادیده گرفته شده، اقدام کند تا خطر همه گیری دیگر کاهش پیدا کند.


این شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی که اِستِفان بانسِل فرانسوی، متخصص فن آوری جدید پیام رسان «آر اِن اِی» مدیریت آن را به عهده دارد، تاکنون بر روی واکسن‌هایی علیه برخی ویروس‌ها مانند ایدز و زیکا کار کرده است.
این کارشناس قصد دارد ۱۵ ویروس بیماری زا که سازمان جهانی بهداشت آن‌ها را برای سلامت عمومی خطرناک می‌دانند، هدف قرار دهد.
در این راستا، مدرنا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، برای مبارزه با ویروس تب کریمه کنگو، تب دانگی، مالاریا و همچنین سل وارد عمل شود.
مدیر کل مدرنا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت قصد ما این نیست که برای هر یک از این تحقیقات تا مرحله وارد بازار شدن واکسن پیش رویم. در حقیقت مدرنا قصد دارد تولید بالقوه این واکسن‌ها را تا زمان انجام نخستین آزمایش‌های بالینی بر روی انسان پیش ببرد.
وی افزود هدف ما این است که به شکلی کتابخانه‌ای از واکسن‌ها ایجاد کنیم تا در صورت ظهور یک شیوع یا شیوعی دیگر در ارتباط با این ویروس ها، برای آنکه وارد مرحله سوم آزمایش‌های بالینی، یعنی مرحله قبل از وارد بازار شدن، آماده باشیم. به این ترتیب چندین ماه جلو هستیم و امکان آنکه سریعتر اقدام کنیم وجود دارد».

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما