امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 06:55

Afrang Khabar

1400/12/13 18:55

وزیر امور خارجه روسیه گفت: دولت اوکراین از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

غیر نظامیان‎‎‎‏‏‏؛ سپر انسانی دولت اوکراین

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، مسکو، دولت اوکراین را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرد. این گزارش می افزاید سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با رسانه‌های داخلی و بین المللی، گفت دولت اوکراین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. وزیر خارجه روسیه درباره تحریم‌های اخیر علیه این کشور و انتظار تغییر موضع روسیه گفت: باید بی پرده بگویم بسیار بد است که انسان‌ها در رویداد‌های نظامی می‌میرند، بخصوص کودکان و زنانی که در حملات پنج سال گذشته در دنباسک جان باختند و حال در عملیات ویژه نظامی این اتفاق می‌افتد که به جنگی که می‌توانست از اوکراین شروع شود خاتمه می‌دهد. اطمینان دارم که راه حل قابل دست یافتن است و درخواست‌ها و شرایطی که ارائه شده، حداقلی است.


 وزیر امور خارجه روسیه گفت: مساله اینجاست که تیم اوکراینی بار دیگر بهانه‌هایی را برای به تعویق انداختن مذاکره یافته اند و احتمال زیاد این است که دستوراتی را از واشنگتن دریافت کرده اند، زیرا آنها هرگز بعنوان کشوری مستقل حضور نداشتند. به هرحال مذاکرات انجام شده و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که خاک اوکراین به تهدیدی مستقیم برای حمله به روسیه استفاده شود. این تهدید‌ها در دکترین فعلی کی یف نیز تصریح شده اند، این کشور به دنبال پیوستن به ناتو بود و ناتو هم علاقه‌ای ندارد به بهای از دست رفتن امنیت دیگران، به طرفی تضمین امنیتی بدهد.

لاوروف تصریح کرد: هدف ما از این اقدام، غیر نظامی کردن اوکراین و پایان دادن به هرگونه خشونت و نسل کشی در این کشور است؛ در خصوص ساختار امنیتی در اروپا نیز غرب پیشنهاد‌های ما را نادیده گرفت. این را قبول داریم که هر کشوری برای پیوستن به اتحاد یا ائتلافی آزاد است، ولی هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت خود را به بهای امنیت دیگران تقویت کند و مساله اینجاست که آنها می‌خواهند امنیت خود را به بهای از دست رفتن امنیت ما تقویت کنند، ولی همه گمانه زنی‌ها این بود که این کار تهدیدی برای امنیت روسیه به شمار نمی‌آید، ولی چگونه می‌خواهند از ما انتظار داشته باشند که در چنین وضعیتی احساس امنیت داشته باشیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما