امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:06

Afrang Khabar

1400/12/10 21:6

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، درس عبرتی برای هر کسی است که به آمریکا اعتماد کند.

سیدحسن نصرالله: آمریکا مسئول حوادث اوکراین است

به گزارش افرنگ خبر /سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه المنار، وی سخنان خود را با درود و سلام بر خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان آغاز کرد و ضمن تبریک عید سعید مبعث، به سالگرد شهادت فرمانده بزرگ جهادی حسین بدرالدین الحوثی اشاره کرد و این مناسبت را به عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله یمن و ملت این کشور تسلیت گفت و به قهرمانان مقاومت فلسطین در جنین و اردوگاه جنین و شهدا و زخمی‌های آنان درود فرستاد.

وی با اشاره به کنفرانسی که با عنوان ”افکار و اندیشه‌های سرور شهدای ما“ به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی برگزار شده است افزود: این کنفرانس و فعالیت‌هایی که در قالب آن انجام می‌شود می‌تواند سرآغاز مرحله‌ای باشد که مقاومت اسلامی لبنان پس از گذشت چهل سال از آغاز کار خود، به آن نیاز دارد. همانطور که می‌دانید ژوئن آینده چهلمین سالگرد آغاز مقاومت را جشن خواهیم گرفت. بدون شک پس از این چند دهه به بازنگری در گفتارها، نوشتارها، کار‌هایی که انجام شده است و ثبت و ضبط و بررسی آن‌ها و درس گرفتن از این تجربه بزرگ نیاز داریم که هزینه‌های زیاد و سنگینی داشته است. در قالب این کنفرانس ابعاد مختلف مربوط به افکار و اندیشه‌ها و سیره سید عباس موسوی بررسی خواهد شد و این بحث‌ها و سخنرانی‌ها به اسناد و کتاب‌هایی تبدیل خواهد شد مثل همان مجموعه کاملی که سخنان این شهید بزرگ در آن جمع شده است. این کار را باید برای بقیه فرماندهان شهید و همه شهیدان و نیز همه مراحل مسیری که تا کنون طی کرده ایم، انجام دهیم. این کار باید برای حال حاضر و آینده و نیز محافظت از گذشته انجام شود.
وی ادامه داد: مدت هاست که بحث و جدل‌هایی وجود دارد. بحث‌هایی وجود دارد درباره این که آیا کسانی که در نیمه اول قرن گذشته قیام و انقلاب کردند، انقلابی و نیروی مقاومت محسوب می‌شوند یا دزد و راهزن بوده اند؟ حال آن که زمان زیادی هم نگذشته است. الآن که همه ما زنده هستیم می‌توانیم حقایق را بیان کنیم و از خودمان دفاع کنیم. نیرو‌های مقاومت لبنان، فلسطین و اماکن دیگر، در جهان به عنوان جنایتکار و قاتل و تروریست و راهزن و اعضای مافیا و تاجران مواد مخدر معرفی می‌شوند. نمی‌دانیم پنجاه یا صد سال دیگر چه تصویری از این افراد ارائه می‌شود؛ بنابراین وظیفه ماست که این افکار اصیل و وجهه درخشان و فداکاری‌های بزرگ و حقیقت این مسیر مبارک را ثبت و ضبط و برای نسل‌های آینده حفظ کنیم. سخن را خیلی طولانی نمی‌کنم و به برخی عناوین اشاره می‌کنم و توضیحی هم نمی‌دهم، چون همه مسائل برای شما روشن است. امروز بسیاری از این عناوین در جامعه ما و حتی برای بسیاری از مسلمانان و نیرو‌های مقاومت به عنوان مسائلی بدیهی به شمار می‌روند، اما چهل، پنجاه یا شصت سال پیش یعنی دهه‌های هفتاد یا هشتاد قرن گذشته که دوره جهاد و تلاش و فداکاری‌های شهید عباس موسوی به شمار می‌رود، اینگونه نبود. اهمیت آنچه در آن دوران اتفاق افتاد و آنچه اکنون روی می‌دهد در این است که باعث تثبیت این افکار شد و برای بسیاری از ما مسائلی قابل قبول است و به رویکرد ما در این روز‌ها تبدیل شده است.
سید حسن نصرالله ادامه داد: افکار سید عباس موسوی مبتنی بر اسلام و در دایره اسلام و وابسته به مکتبی فکری بود که با مکتب فکری امام سید محمد باقر صدر آغاز می‌شود و پس از شهادت امام سید محمد باقر صدر، به سمت مدرسه فکری امام خمینی (ره) گرایش پیدا کرد. این دو مکتب تا حد انطباق با یکدیگر شباهت دارند و یکدیگر را کامل می‌کنند تا جایی که تصویری کامل و جامع از اسلام و نظریه و جایگاه اسلام و افق‌هایی به دست می‌دهد که اسلام ارائه می‌کند و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی منجر شد. این‌ها نتیجه همین مکتب است. سید عباس موسوی وابسته به همین مکتب است و افکاری که به آن‌ها باور داشت را به منصه عمل رساند و همین افکار به سیره وی تبدیل شد و صادقانه و آگاهانه افکاری را که به آن‌ها باور داشت به اجرا در آورد.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: وقتی به عناوین اصلی باور‌ها و افکار سید عباس موسوی می‌رسیم؛ چه در خصوص آنچه انسان به آن‌ها می‌اندیشد یا گمان می‌کند در زندگی خود باید انجام دهد، باید به مسائل زیر به صورت تیتروار اشاره کنم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما