امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:05

Afrang Khabar

1400/12/4 17:5

سخنگوی صنعت برق گفت: برای تامین برق در زمان اوج مصرف تابستان، ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌ها تا یک هزارو ۱۱۳ مگاوات افزایش می‌یابد.

افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها تا یک‌هزار مگاوات

به گزارش افرنگ خبرمصطفی رجبی مشهدی در حاشیه اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق با بیان اینکه برنامه‌های مدون زمان اوج مصرف تابستان، تدوین و از سوی وزیر نیرو ابلاغ شده است افزود: طبق این برنامه هر ظرفیتی در کشور برای تولید برق وجود داشته باشد به کار گرفته خواهد شد که از جمله آن افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌ها تا یک هزار و ۱۱۳ مگاوات از طریق برج‌های خنک کن است.

 
وی با اشاره به اینکه رفع محدودیت‌های انتقال با تنظیم و توسعه شبکه از جمله طرح‌های تامین برق تابستان است، گفت: استفاده از کنتور‌های هوشمند برای مشترکین پرمصرف راهکار مناسبی برای اطلاع رسانی میزان مصرف برای این مشترکین به ویژه در تابستان است.
 
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر استفاده از تجربیات سال گذشته در زمان اوج مصرف امسال برای عبور راحت‌تر از تابستان ۱۴۰۱ ادامه داد: احداث ۴۲۵۶ مگاوات نیروگاه گازی، تامین ۵۰۱ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا پیش از تابستان و انجام کامل تعمیرات نیروگاه‌ها و شبکه انتقال از برنامه‌های قابل اجرا تا پیش از زمان اوج مصرف است.
 
رجبی مشهدی در خصوص صدور قبض‌های جدید گفت: مهم‌ترین تغییرات قبض تبدیل ۶ پله به ۴ پله است که در این شرایط مشترکینی که بیشتر از الگو، برق مصرف کنند طبق تعرفه‌های جدید و پله‌های تعیین شده قبوضشان را دریافت می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه قبوض برق مشترکین کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان محاسبه می‌شود گفت: اطلاعات این مشترکین باید از سوی این نهاد‌های حمایتی به شرکت‌های توزیع ارسال شود البته مشترکین برق می‌توانند در صورت وجود اسناد مثبته (اسنادی که نشان دهنده تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بودن فرد است) و ارائه آن به شرکت‌های توزیع، قبض رایگان دریافت کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما