امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:50

Afrang Khabar

1400/12/4 16:50

نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» در خصوص حمایت کاراکاس از مسکو در بحران اوکراین اطمینان داد.

حمایت ونزوئلا از روسیه در بحران اوکراین

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، نیکلاس مادورو روز گذشته در جلسه هیات دولت اعلام کرد ونزوئلا با ولادیمیر پوتین و با روسیه است.


در حالی که پارلمان روسیه روز سه شنبه برای عملیات نظامی این کشور در شرق اوکراین پاسخ مثبت داد نیکلاس مادورو، اعلام کرد ونزوئلا همیشه با اهداف و آرمان‌های شجاعانه و عادلانه در جهان همراهی می‌کند. ترس از تشدید تنش نظامی در اوکراین از زمانی که پوتین در روز دوشنبه استقلال «لوهانسک» و «دونتسک»، دو منطقه تحت کنترل شورشیان جدایی‌طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین، به رسمیت شناخته، به اوج خود رسیده است.

مادورو یادآور شد که هوگو چاوز رئیس جمهور قبل از او نیز از روسیه در هنگام به رسمیت شناختن استقلال «اوستیای جنوبی» در سال ۲۰۰۸ در جریان درگیری با گرجستان حمایت کرده بود.

مادورو در سخنانش افزود: ونزوئلا و مردم ونزوئلا همیشه با روسیه و پوتین هستند.

«یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه جمعه گذشته در کاراکاس تأکید کرد کاراکاس شریک راهبردی روسیه در این وضعیت بی ثباتی فزاینده است. «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز احتمال استقرار نظامی روسیه در ونزوئلا و کوبا را منتفی ندانسته است.

مسکو یکی از متحدان اصلی رئیس جمهور نیکلاس مادورو است که از زمان ریاست جمهوری «هوگو چاوز»، به هم نزدیک شدند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما