امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:16

Afrang Khabar

1400/12/3 21:16

زمانی که هنوز به خودکفایی در ساخت و تعمیر و نگهداری تجهیزات نرسیده بودیم برخی شرکت‌های غربی به بهانه تحریم، قطعات ما را بر نمی‌گرداندند.

مقابله با راهزنی غربی‌ها در صنعت برق

به گزارش افرنگ خبر / شرکتی که راه را بر راهزنی خارجی‌های از صنعت برق کشور بست

شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو است که با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار با خط مشی انجام تعمیرات فوق تخصصی نیروگاه‌ها، در سال ۱۳۶۰ تحت عنوان مدیریت اساسی تعمیرات توانیر تاسیس شده و پس از آن با چند دوره تغییرات در عنوان سرانجام در سال ۱۳۸۱ به نام شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران تغییر یافته است.

در حال حاضر این شرکت دولتی در عرصه تعمیرات اساسی و تخصصی واحدهای نیروگاهی، بازسازی و ارتقاء واحدهای تولید برق، ساخت تجهیزات، راه اندازی و نگهداری واحدهای نیروگاهی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه ،سیمان، قند و ریل حضور جدی دارد.

این شرکت در شرایطی شروع به کار کرد که پیش از این، تجهیزات نیروگاهی کشور برای تعمیر به خارج از کشور می‌رفت و ضرر هنگفتی از این محل به صنعت برق وارد می‌شد. برای مثال زمانی که یک قطعه به شرکت آلمانی برای تعمیر فرستاده شد، تحریم فرا رسید و تاکنون اصل همان قطعه به ایران برگشت نشده است. به عبارت دیگر این شرکت راه را بر راهزنی خارجی‌ها از صنعت برق کشور بست.

برای مثال در فصل گرم سال که فعالیت تعمیرات نیروگاهی به حداقل خود می‌رسد، شرکت تعمیرات نیروگاهی فعالیت تعمیرات قطعات اساسی شرکت ملی گاز را بر عهده گرفته است تا از توان فنی این مجموعه به نحو احسنت استفاده شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما