امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 06:55

Afrang Khabar

1400/11/29 18:55

واشنگتن پست نوشت، علیرغم تلاش‌های پیشگیرانه، موارد تجاوز جنسی گزارش شده در آکادمی‌های نظامی آمریکا افزایش یافته است.

روند صعودی آزار جنسی در دانشگاه‌های نظامی آمریکا

به گزارش افرنگ خبر /روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم «کارون دمیرجیان» نوشت، علیرغم تلاش‌های پیشگیرانه، موارد تجاوز جنسی گزارش شده در آکادمی‌های نظامی آمریکا افزایش یافته است و دانشجویان دانشکده‌های نظامی و میانجی‌ها در هر سه آکادمی اصلی ارتش، موارد بیشتری از تجاوز جنسی را در مقایسه با سال‌های گذشته گزارش کردند.

بر اساس داده‌هایی که وزارت دفاع روز پنجشنبه منتشر کرد، در طول سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بیش از هر سال دیگری از زمان شروع بررسی آمار‌ها توسط مقامات، گزارش‌های تجاوز جنسی در هر سه آکادمی اصلی ارتش آمریکا افزایش یافته است.

دانشجویان دانشکده‌های افسری در آکادمی نیروی دریایی آمریکا، در آناپولیس، آکادمی نظامی آمریکا در وست پوینت نیویورک، و آکادمی نیروی هوایی آمریکا در کلرادو اسپرینگز، ۱۳۱ مورد تجاوز جنسی را در سال ۲۰۲۰ - ۲۰۲۱ گزارش کردند؛ آماری که مقامات می‌گویند به دلیل تعطیلی زودهنگام آکادمی‌ها در واکنش به همه گیری ویروس کرونا، نسبت به سال قبل، به میزان ۸۸ مورد افزایش یافته است.

با این حال، این گزارش نشان می‌دهد که گزارش‌های تجاوز جنسی در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ نیز در مقایسه با سال‌های پیش از همه‌گیری، که در آن موارد مستند و تخمینی چنین حوادثی از قبل رو به افزایش بوده، باز هم افزایش یافته است.

این اعداد و ارقام در زمانی منتشر شده است که وزارت دفاع آمریکا در مورد نحوه رسیدگی به موارد تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی و جرایم مرتبط، تحت نظارت و فشار شدید قرار دارد. سال گذشته، یک کمیسیون مستقل که وظیفه بررسی سیاست‌های پنتاگون را برعهده داشت، تغییراتی را برای حذف برخی تصمیم‌گیری‌ها در مورد تعقیب قضایی چنین مواردی از زنجیره فرماندهی، به منظور بهبود توانایی قربانیان برای محاکمه عاملان توصیه کرد. کنگره از این روند پیروی کرد و قانونی را برای اصلاح قانون یکسان عدالت نظامی در مورد تجاوز جنسی و جرایم مرتبط به تصویب رساند.

آکادمی‌ها ابتکارات مختلفی را برای کاهش و جلوگیری از وقوع تجاوز جنسی، و تشویق دانشجویان دانشکده‌های افسری به گزارش دادن موارد قربانی شدن، اجرا کرده اند؛ بنابراین مقامات پنتاگون به افزایش حملات گزارش شده به عنوان یک خبر خوب بالقوه اشاره کردند.

نیت گالبریث، سرپرست «دفتر پیشگیری و واکنش به حملات جنسی» در پنتاگون در این باره گفت: «هدف این دفتر به طور کلی، کاهش تعداد دفعات تجاوز جنسی از طریق تلاش‌های پیشگیرانه است - و سپس افزایش تعداد گزارش‌های دریافتی از سوی دانشجویان دانشکده‌های نظامی.» وی همچنین اعلام کرد اعداد گزارش شده "نرخ جرم و جنایت" نیستند، بلکه شواهد بالقوه‌ای هستند مبنی بر اینکه دانشجویان دانشکده‌های افسری، راحت‌تر چنین مواردی را گزارش می‌کنند.

با این حال، ارقام مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهد که اوضاع ممکن است اینطور نباشد. بین سال تحصیلی ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و جدیدترین چرخه گزارش ها، گزارش‌های تجاوز جنسی به طور کلی افزایش یافته اند. اما بر اساس داده ها، در همان دوره، درصد تخمینی از تجاوزات جنسی که گزارش‌ها نشان می‌دادند، یا ثابت ماند یا کاهش یافت. این موضوع احتمالا نشان دهنده آن است که شمار بیشتری از قربانیان، چنین حوادثی را گزارش می‌دهند، نه آنکه تعداد موارد وقوع این حوادث، بیشتر باشد.

بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، پنتاگون دریافت که تنها حدود ۱۲ درصد از حوادث تجاوز جنسی در آکادمی‌های نظامی گزارش شده است. به گفته گالبریث، این در حالی است که گزارش‌های تجاوز جنسی در میان نیرو‌های فعال ارتش حدود ۳۰ درصد از موارد را تشکیل می‌دهند. چنین داده‌هایی از طریق مقایسه گزارش‌های واقعی با داده‌های حاصل از نظرسنجی‌هایی که هر سال انجام می‌شود، جمع‌آوری می‌شود؛ الگویی که به علت وقوع همه‌گیری کووید-۱۹ قطع شد و به طور موقت آکادمی‌ها را تعطیل کرد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما