امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:26

Afrang Khabar

1400/11/26 21:26

تاجگذاری اسکیت باز زن آمریکایی

المپیک زمستانی 2022 پکن

به گزارش افرنگ خبر /

تاج‌گذاری زن آمریکایی؛ اولین طلا تاریخی شد!

ارین جکسون، اسکیت باز اهل آمریکا دست به کاری تاریخی زده و به مدال طلای المپیک در 500 متر زنان دست یافت.

ارین جکسون به ناکامی کسب مدال انفرادی ایالات متحده در اسکیت سرعت پایان داده و به مدال طلای تاریخی المپیک در 500 متر زنان رسید. 

ارین جکسون اهل فلوریدا که یکشنبه شب در ماده جفت ماقبل آخر میدان رفت، با زمان 37.04 ثانیه کار خود را به پایان رساند تا مدال طلایی را کسب کند. جکسون پس از کسب این مدال تاریخی مربی خود را در آغوش گرفته، سپس روی زمین نشست و از شدت خوشحالی گریه کرد.

جکسون 29 ساله، اسکیت باز سابق رشته خطی که تنها پس از چهار ماه حضور در رشته اسکیت روی یخ به ترکیب تیم ایالات متحده برای المپیک 2018 راه یافته بود، حالا تبدیل به اولین زن سیاه پوستی شد که در یک رشته انفرادی در بازی های زمستانی مدال طلا کسب کرده است.

ارین جکسون گفت: "امیدوارم مدال من در آینده تاثیرگذار باشد. ما امیدواریم که شاهد حضور اقلیت های بیشتری به خصوص در ایالات متحده در ورزش های زمستانی باشم و من فقط امیدوارم الگوی خوبی باشم.

میهو تاکاگی، ورزشکار ژاپنی که در ماده 1500 متر در روز دوشنبه دوم شده بود، با زمان 37.12 ثانیه یک نقره دیگر به کارنامه خود خود اضافه کرد. آنجلینا گولیکووا نیز از تیم کمیته المپیک روسیه با 0.09 ثانیه پشت سر تاکاگی مدال برنز گرفت.

مدال ارین جکسون اولین مدال اسکیت سرعت انفرادی تیم ایالات متحده در 12 سال گذشته و اولین مدال برای یک زن آمریکایی از سال 2002 است. او در ادامه گفت: "کاش می توانستم احساسم را توصیف کنم و حس و حالم شگفت انگیز است. این مدال برایم خیلی معنی داشته و نشانه ای از چند سال سخت و شروع دشوار امسال بوده است. حالا بابت رخ دادن این اتفاق بسیار خوشحالم."

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما