امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:02

Afrang Khabar

1400/11/26 17:2

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۳۱۰ تعاونی در استان مجوز دارند که تنها ۲۴ درصد آنان فعال هستند که باید همت مضاعف به کار گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی را در این حوزه شاهد باشیم.

تنها ۲۴ درصد تعاونی‌های قزوین فعال هستند!

به گزارش افرنگ خبر /عین‌الله کشاورز ترک در مراسم معارفه‌ خود به عنوان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین که اروز دوشنبه ۲۵ بهمن در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین با بیش از ۳۶۰۰ واحد تولیدی جزو استان‌های کلیدی در عرصه صنعت و تولید به شمار می‌رود و جامعه کارگری این استان ۱۷۱ هزار نفر است بنابراین رسالت و مأموریت وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی خدمت‌رسانی به کارفرمایان و کارگران است و این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه هدفمند و اعضای شورای هماهنگی بتوانیم خدمات کیفی و کمی را به شهروندان و جامعه هدف ارائه دهیم؛ اصل نخست در وزارت مردمی «مشارکت» است و در این راستا از کمک و نظرات ذینفعان در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: ۳۱۰ تعاونی در استان مجوز دارند که تنها ۲۴ درصد آنان فعال هستند که باید همت مضاعف به کار گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی اشاره کرد: در حوزه اشتغال و کار آفرینی توجه به فرامین رهبری و سیاست‌های کلان را مدنظر قرار خواهیم داد و در کنار آن به خلاقیت و نوآوری توجه خواهیم کرد بنابراین ایده‌های کارآفرینی در امور این اداره کل مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کشاورز ترک تصریح کرد: باید به مشاغل آینده و مهارت‌های این حوزه توجه کنیم و نباید نگاه ما به وضع موجود و گذشته باشد و نگاه به آینده را نیز مدنظر قرار خواهیم داد.

وی تشریح کرد: در حوزه امور اجتماعی تلاش برای ارتقاء فرهنگ کسب و کار را مد نظر قرار خواهیم داد و به ایجاد انگیزه در نیروی کار و رفع آسیب‌های اجتماعی نیز توجه خواهیم کرد؛ در وزارت مردم نیازمند همکاری با شرکای اجتماعی خود هستیم که این امر نکته کلیدی به شمار می‌رود. همچنین ارتباط با نمایندگان کارگری و کارفرمایی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کار خواهد بود چراکه کارفرمایان در محیط کاری در خط مقدم روابط کار قرار دارند و اداره کار به‌عنوان ناظر نقش خود را ایفا خواهد کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآور شد: توجه به نیروی انسانی و بدنه کارشناسی برای اجرای برنامه‌های وزارت کار حیاتی است لذا توجه به معیشت کارکنان و ایجاد انگیزه در آنان جزو برنامه‌های اداره کل قزوین خواهد بود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما