امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:19

Afrang Khabar

1400/11/21 21:19

آکنه به علت مسدود شدن فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. چربی، آلودگی و سلول‌های مرده روی سطح پوست، منافذ پوست را مسدود می‌کنند و منجر به ظهور جوش یا عفونت‌های موضعی می‌شوند.

درمان خانگی جوش صورت

به گزارش افرنگ خبر / درمان جوش، روی ازبین‌بردن باکتری‌ها و خشک‌کردن چربی‌های اضافی که منجر به بروز آکنه می‌شوند، تمرکز دارد.

در اینجا به برخی از روش‌های درمان‌ خانگی جوش صورت اشاره می‌کنیم:

۱. استفاده از یخ برای جوش

ممکن است از نظرتان عجیب و حتی غیرقابل‌باور به نظر برسد اما یخ می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای ازبین‌بردن جوش‌های متورم و اذیت‌کننده صورت باشد. یخ را در یک‌پارچه تمیز و نازک بپیچانید و آن را برای مدتی روی جوش‌ها قرار دهید. این درمان خانگی جوش صورت می‌تواند به‌اندازه کرم هیدروکورتیزون به کاهش التهاب کمک کند.

۲. درمان جوش صورت با قهوه

آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد محرک و کلروژنیک اسیدهای موجود در قهوه، آن را به یک اسکراب مؤثر برای مقابله با آکنه تبدیل کرده‌اند. اسکراب صورت با تفاله قهوه می‌تواند به پاک‌سازی سلول‌های مرده از روی پوست و بازکردن منافذ پوست کمک کند. کلروژنیک اسیدهای موجود در قهوه، التهاب را کاهش می‌دهند و از پوست در مقابل برخی از انواع باکتری محافظت کنند.

۳. درمان جوش صورت با خمیردندان

شبهات زیادی در خصوص اثرگذاری خمیردندان روی رفع جوش صورت وجود دارد. برخی از مواد موجود در خمیردندان (همچون هیدروژن پراکسید و روغن‌های ضروری) ممکن است به منقبض و خشک‌کردن جوش‌ها و درمان جوش صورت فوری کمک کنند. اما این درمان خانگی جوش صورت ممکن است منجر به تحریک‌شدن و آسیب‌دیدن پوست (خصوصا پوست صورت) شود. پس بهتر است سایر روش‌های درمانی را امتحان کنید.

۴. چای سبز برای جوش

گزارش شده که لوسیون‌های موضعی حاوی چای سبز در درمان آکنه مؤثر واقع شده‌اند. چای سبز تولید سبوم را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، یک ماده طبیعی است و منجر به بروز عوارض جانبی نظیر تحریک و سوزش پوست نمی‌شود. برای بهره‌مندی از خواص این درمان، ابتدا چای سبز را بجوشانید و به آن اجازه دهید خنک شود. سپس آن را روی نواحی ای که دچار جوش هستند قرار دهید.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما